Vă mulțumim pentru întrebările pe care ni le-ați scris pe platformele O Chilie Athonită: Bucurii din Sfântul Munte, cărora le-am răspuns. Aveți mai-jos rubrica duminicală de azi „Întrebări și răspunsuri”.
Răspândiți dragostea!
Faceți click/tap pe întrebări pentru a vedea răspunsurile!
Lectură plăcută!
E doar psihologie. Trebuie să fim în pace cu Dumnezeu și cu semenii.
Din lipsa credinței și a iubirii de slavă deșartă. Egoismul nostru.
De la diavol.
A deveni Sfinți.
Pierderea harului.
Iubirea de sine este o mare patimă. Omul trebuie să iubească pe Dumnezeu și pe aproapele și se va conserva pentru aceste iubiri. Dacă moare repede atunci nu ajunge să învețe să iubească
Ne arată Dumnezeu că e cu noi.
Așa este însă este datorită Harului. Dacă pleacă harul, suntem total neputincioși.
Depinde de relație, însă în general este bine dacă nu se depășește o anumită limită.
E mai bine să scrii pe hârtie și să-i spui duhovnicului să te întrebe.
E dificil de găsit. Caută „Viața Maicii Domnului” de Sf. Maxim Mărturisitorul.
Dacă sunt importante într-adevăr și au impact asupra multora, atunci da.
E dificil. Mai bine ne retragem. Să avem însă grijă să nu rănim suflete.
Credința în Dumnezeu
Mare atenție! Stima de sine este o patimă. Smerenia este virtute. Să ne vedem că suntem ultimii însă cu nădejde în iubirea lui Hristos. Curajul vine de la încrederea în Hristos
Așa cum judeci pe ceilalți așa vei fi și tu judecată. Tu ești astfel cum îi judeci pe ceilalți.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
16 Comment
Părinte, cum trebuie să ne raportăm la decretul 770 din 1966 care interzicea întreruperea de sarcină? A fost un lucru bun, rău, sau gri? Sunt mai multe lucruri de considerat:
– comuniștii nu l-au pus pe Hristos la baza decretului, ci din contră, ei vedeau România ca o fermă de oameni, au dat decretul ca să crească „producția”
– copiii născuți care nu erau doriți nu aveau altă alternativă decât orfelinatele de stat, care erau absolut oribile, numai abuzuri, violuri, bătăi, lipsă de hrană…
– femeile ajungeau să facă avorturi improvizate, acasă sau în cabinete improvizate, care de multe ori se lăsau cu sechele sau chiar moartea femeii…
Când ne gândim la cele enumerate mai sus, pare că decretul n-a fost un lucru bun. Dar pe de altă parte avortul e un foarte mare păcat, e crimă, deci… dacă privim în felul acesta, decretul interzicea crima, deci era bun, chiar dacă din motive imorale?
Mi-e foarte greu să mă poziționez… cum e corect să gândim referitor la acel capitol din istoria României?
A fost un lucru bun chiar dacă comuniștii nu aveau motive bune. Spune Sf. Ap. Pavel în alt context că Hristos se propovăduiește fie din „pretext” (din motive păcătoase) fie din iubire adevărată față de El.
Mulțumesc, n-am știut acest lucru, că binele se poate propăvădui și din motive rele. De fapt, dacă răul se poate propăvădui cu intenții bune, de ce n-ar fi și invers!
Asta cred că se aplică și la acel referendum al familiei tradiționale. Chiar dacă era instrumentul sectarilor și al PSD-ului și al lui Dragnea, adică motivele nu prea aveau treabă cu Hristos, ducea la un lucru bun care ar fi eclipsat relele.
Apropo de binele propăvăduit din pretexte nu neapărat bune. Poate mai rețineți când am apărat filmele horror slasher ale anilor ’70 și ’80 care au pur frână revoluției sexuale în SUA (unii chiar zic că au stopat-o), fiindcă eroinele erau tot timpul fetele cuminți, virgine, iar cei promiscui sexuali erau prezentați ca imorali, superficiali și erau uciși primii. Dvs. nu ați fost de acord cu argumentul meu fiindcă calea nu e cea a violenței. Și așa este, violența nu e soluția, dar dacă efectul final a fost frânarea revoluției sexuale, atunci acele filme au fost un lucru bun în final.
Frânarea revoluției sexuale??? LGBTQIA++ arată contrarul!
În anii ’70 și ’80 s-a pus o mare frână revoluției sexuale începută în anii 60, odată cu moartea curentului Hippie și „make love not war”, care doreau să răspândească în societate acea idee de „free love”, eliminarea cuplurilor, relațiilor, căsătoriilor, fiecare să facă sex liber, să aibă mai mulți parteneri în același timp, poliamorie etc. Dacă ar fi continuat în anii ’80 și ’90, ar fi fost dezastru, unul chiar mai mare decât LGBT deoarece n-am mai fi avut instituția familiei în ziua de azi. MIșcarea LGBT s-a format în paralel cu revoluția sexuală hippie, și a explodat recent, fără o continuitate directă cu anii ’60. Hipioților nu prea le păsa de LGBT, un era un punct de interes.
Jon Carpenter (regizorul celebrului Halloween din 1978) tot timpul a fost acuzat că a ucis revoluția sexuală. El acum susține pe cei woke din păcate și se scuză zicând că n-a fost asta intenția sa cu filmul Halloween. Dar a avut acel efect, împreună cu filmele slasher care i-au urmat. Au creat un fel de contrarevoluție pentru tineri, nu mai era cool să te tăvălești în noroi și să faci sex cu toată lumea pe câmpiile patriei, noii eroi erau fetele cuminți.
De aceea vedem acum o încercare de reînviere a genului slasher pe criterii woke, Hollywoodul woke încearcă să șteargă toate acele realizări conservatoare ale filmelor slasher și să promoveze mizeriile woke cu același format. Cum ar fi X al lui Ti West, un film grotesc de mizerabil.
Sărutmâna părinte!
Avem pe un băiat la parohie, fost catolic, (deci actualmente ortodox).
Și tot vine vorba despre niște „sfinți” catolici din secolele 19-20, care aveau stigmate, deci semnele răstignirii. Adică semnele cuielor și al suliței care le apar sporadic pe corp. Unele din aceste fenomene au fost consemnate și de doctori din vremea aceea (deci s-ar putea să fie adevărat fenomenul fiziologic)
Bun, azi la Apostol la galateni s-a citit ” …De acum încolo nimeni să nu mă mai necăjească pentru că port semnele lui Hristos în trupul meu” (citat din memorie, nu e exact), deci discuția a fost ” Vezi, scrie și în Biblie de stigmate ”
Ce părere aveți despre subiect?
(Eu unul sunt sceptic, n-am auzit niciodată de aceste lucruri pe la ortodocși, dar poate mă înșel. )
Mulțumesc 🙂
Și eu aș dori să știu, părinte, despre acest subiect – stigmatele – din perspectivă Ortodoxă, dacă aveți cunoștință și timp să răspundeți, mulțumim, Doamne ajută!
Am răspuns.
Da, este un fenomen trupesc care a apărut în secolele din urmă și numai la catolici. Este foarte, foarte suspect. Este de evitat. Textul din Galateni 6,17 se referă la rănile, ostenelile suferite din dragoste după modelul lui Hristos și nu la niște semne „magice” fără fapte.
„Vă rog, recomandați-mi o carte bună care să prezinte viața Maicii Domnului cu cea bună fidelitate!”
Există la editura Deisis cartea Nașterea, Viața și Adormirea Maicii Domnului, Trei vieți bizantine
Conține, alaturi de cea a Sf Maxim, și alte două, de Epifanie monahul și Simeon metafrastul. Ca anexă are și textul Protoevanghelia lui Iacob, carte extra canonică, dar primită de sfinții părinți
Doamne ajută părinte! Vă rog din toată inima și din tot sufletul sa va rugați la Maica Domnului pentru mama mea Georgeta grav bolnavă. Maica Domnului să vă ocrotească!
Pomenim! S-o ajute bunul Dumnezeu!
Ce semnificație are aprinderea candelei la icoana sfinților? Au ei nevoie de lumina?
Povesteați mai demult despre un monah care l-a „amenințat” pe Sf Pantelimon că nu-i mai aprinde candela dacă nu îl face sănătos pe un alt monah.
Mulțumesc!
Dovada practică a dragostei, respectului și interesului față de sfinți.
Va Multumim Parinte! Am o intrebare cu privire la citirea diferitelor cartsi. Desigur ne staruim sa citim Biblia in primul rind; cu privire la carti de literatura de exemplu Dostoevsky, Tolstoy, Shakespeare etc. este bine din punct de vedere creshtin ortodox?