
Un discurs puternic al lui Jim Carrey despre Iisus, suferință și iertare
16 iulie 2025
Întrebări și răspunsuri despre copii (partea a 2-a) – p. Pimen Vlad
17 iulie 2025Ascultați un cuvânt foarte bun al părintelui Spiridon în care ni se prezintă modul în care Îl putem auzi pe Dumnezeu.
Vizionare plăcută!
Powered by RedCircle
Cum pot sa aud că Dumnezeu îmi vorbește? – p. Spiridon Bailey
Dumnezeu ne vorbește continuu, El se dăruiește fiecăruia dintre noi continuu, constant, clipă de clipă, iar prezența Sa în toată creația ne cheamă continuu la Sine. Dragostea lui Dumnezeu pentru om este exprimată în tot ceea ce face și în fiecare interacțiune pe care o are cu noi. Și totuși există încă oameni care susțin că Dumnezeu este tăcut, sau există și cei care cred că da, El s-ar putea să vorbească, dar nu-L pot auzi.
Primul lucru pe care trebuie să-l înțelegem este că, dacă ne umplem urechile cu zgomotul lumii, dacă ne umplem mintea cu știrile și trivialitățile lumii, vom rămâne surzi la Dumnezeu, vom fi orbi la ceea ce face Dumnezeu în viețile noastre și în întreaga lume. Și, desigur, nu vorbim doar despre o experiență mistică, putem auzi cu toții exact ce vrea Dumnezeu de la noi în poruncile lui Dumnezeu, în primul rând, în poruncile pe care ni le dă Hristos. Îl putem auzi pe Hristos vorbindu-ne direct. Acolo, în cuvintele Sale, este vocea lui Dumnezeu pentru fiecare dintre noi, chemarea Sa de a ierta, de a ne pocăi și de a-L iubi pe Dumnezeu din toată inima noastră, din tot sufletul și din toată puterea noastră, de a primi Sfânta Împărtășanie, de a ne închina Lui și așa mai departe. Aceasta este vocea lui Dumnezeu vorbind fiecăruia dintre noi.
Dar și mai direct, mai personal, Duhul Sfânt ne deschide inimile către adevărul lui Dumnezeu și începem să înțelegem ceva din profunzimea sensului cuvintelor, uneori cuvinte pe care le-am cunoscut toată viața și care ne sunt foarte familiare, dar Duhul Sfânt ne va vorbi și ne va deschide profunzimea sensului din spatele cuvintelor. Când ne uităm la cum au auzit apostolii și au răspuns la vocea lui Hristos, vedem acolo ce vrea Dumnezeu de la noi. Acum, în primul capitol al Evangheliei după Sf. Ioan, citim despre chemarea pescarilor de către Iisus pentru a fi ucenicii Lui.
Și, dacă ne uităm cu atenție la ce se întâmplă, vom înțelege cum vocea lui Dumnezeu a vorbit instantaneu inimilor lor. A existat o instantaneitate: când Hristos le-a vorbit, inimile lor au răspuns. Și îl vedem pe Iisus spunându-le, mai întâi, pur și simplu: „Urmați-Mă!” Aceasta este tot ce descrie Evanghelia după Ioan. Iisus anunță: „Urmați-Mă” și la această scurtă poruncă, ei își părăsesc imediat mijloacele de trai, casele, lasă totul pentru a merge să-L urmeze, să devină ucenici ai Săi. Așa cum am spus adesea, fără a fi martori la miracole sau a auzi înțelepciunea învățăturii Sale, fără nimic din toate acestea, ei merg! Și la început ar trebui poate să ne comparăm propriul răspuns, noi, cei care avem miracolele Sale, învățătura Sa, noi, cei care primim Sfânta Împărtășanie și așa mai departe.
Dar ar trebui să ne întrebăm de ce răspund acei pescari în acel moment când Hristos le spune pur și simplu: „Urmați-mă!” De fapt, inima lui Filip era gata să audă cuvântul lui Dumnezeu, inima lui era pregătită. Știm că el studiase Scripturile, se rugase, trăise în pregătire pentru apariția lui Hristos în viața sa, în lume, el trăise în pregătire pentru Hristos. Și deci, de îndată ce Hristos l-a chemat, el a putut recunoaște vocea lui Hristos pentru că era pregătit. Și când Hristos l-a chemat, inima lui a știut că aceasta era vocea lui Mesia.
Și bineînțeles, el merge și spune: „L-am găsit pe Mesia”, adică el Îl căuta deja, căutându-L pe Dumnezeu, așteptându-L pe Mesia. „L-am găsit”, L-am găsit pe Acela pe care L-am așteptat, pe Cel pe care L-am căutat, L-am găsit. El a trăit în așteptarea venirii lui Hristos la el. Trebuie să-L căutăm pe Dumnezeu chiar înainte ca El să ne vorbească în acest sens, să trăim în așteptarea intrării lui Hristos în viețile noastre, vorbind inimilor noastre, să trăim în așteptarea de a ne putea apropia de Hristos. Și el continuă, le spune prietenilor săi că L-am găsit pe Mesia. L-a auzit pe Mesia vorbindu-i și Îi recunoaște vocea.
Aceasta este vocea lui Mesia, Cel pe care îl așteptăm. El este capabil să-i recunoască vocea, desigur, pentru că el și-a pregătit Inima lui. Și aceasta este chemarea noastră. Dacă vrem să-L auzim pe Dumnezeu vorbindu-ne, trebuie să ne pregătim inimile. Inimile noastre trebuie să fie pregătite. Ne facem capabili să-L primim pe Hristos, ceea ce înseamnă că, dacă respingem poruncile lui Hristos în viața noastră, dacă ne predăm păcatului, dacă nu facem nicio încercare să ne pocăim și să ne luptăm, dacă nu ne supunem lui Hristos, atunci vom rămâne surzi la vocea Lui, vom rămâne orbi la ceea ce face Dumnezeu în lume și cu noi. Trăirea unor vieți rele ne face surzi la Dumnezeu.
Apoi, în Evanghelia după Sf. Ioan, scrie în continuare că El merge și îi spune lui Natanael, iar când Natanael aude asta, îi spune: „Poate ieși ceva bun din Nazaret?” Au fost mulți oameni care au înțeles aceste cuvinte ca o dovadă de mare lipsă de respect sau de dispreț, dar nu este cazul. Aceasta este o interpretare greșită a cuvintelor lui Natanael. Acestea nu sunt cuvinte de lipsă de respect. Natanael cunoaște scripturile, știe că Mesia se va naște în Betleem, că Mesia va veni din Beleem, și, de fapt, a fost o afirmație plină de discernământ pe care a făcut-o în acel moment: „Poate veni ceva bun din Nazaret?” Adică îl așteptăm pe cel din Betleem. Și, desigur, Hristos s-a născut în Betleem. Și Hristos nu-l mustră pe Natanael pentru această afirmație. De fapt, ce face El? El răspunde prin a dezvălui în mod miraculos cunoștința Lui despre conversația lor privată pe care au avut-o sub smochin. În aceasta vedem un anumit grad de asigurare că Dumnezeu nu ne condamnă pentru că testăm adevărul a ceea ce ne este prezentat.
De fapt, putem spune opusul. Vedem acolo că Hristos confirmă corectitudinea a ceea ce a făcut Natanael. El îi acordă o profeție miraculoasă despre ceea ce s-a întâmplat. Iisus, desigur, spune apoi că acesta este un adevărat israelit. El se referă la Natanael ca la un adevărat israelit pentru că a studiat Scripturile, le-a învățat și trăiește în conformitate cu ele și testează ceea ce vine în fața lui prin Sfintele Scripturi. Și, desigur, este important de observat că el vorbea sub smochin, smochinul fiind un simbol al rodului Domnului, arătând spre această credincioșie față de Dumnezeu pe care Natanael a trăit-o sub legea lui Dumnezeu.
Și toate acestea sunt un model pentru noi. Inimile noastre Îl vor recunoaște pe Hristos doar atunci când încercăm să trăim conform voii lui Dumnezeu, pentru că ne putem apropia de El doar atunci când dezrădăcinăm sau încercăm să dezrădăcinăm răul din inimile noastre și din viețile noastre. Auzind glasul lui Dumnezeu nu este o chestiune de viziuni. Nu ar trebui niciodată să căutăm viziuni. Astfel de lucruri sunt modalitățile prin care diavolul capturează sufletul, pe cel neatent. Dar a-L auzi pe Dumnezeu este o chestiune de a fi transformat, este o chestiune de schimbare, de la păcătoșii necredincioși ce ne știm, la ucenicii pe care El ne cheamă să-i fim.
Și pe măsură ce ne apropiem de Dumnezeu, recunoaștem glasul Lui în Poruncile Sale. Pe măsură ce ne apropiem și suntem cu adevărat mai aproape de Păstorul nostru, cunoaștem glasul Păstorului nostru, devenim turma Lui, recunoaștem glasul Lui și recunoaștem chemarea Lui și chemarea Lui la iubire, la milostivire, la blândețe. Iar aceste lucruri devin dulci pentru noi, pentru că atunci când recunoaștem cu adevărat glasul lui Hristos în aceste porunci, există o bucurie și o dulceață în inimă. Așa ne vorbește Dumnezeu, în dulceața împlinirii acestor porunci. Dar, bineînțeles, pe măsură ce ne apropiem de Dumnezeu, vom recunoaște, de asemenea, în glasul lumii amărăciunea morții.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!









4 Comment
Foarte frumos și adânc cuvântul părintelui. Vă mulțumesc că ni l-ați împărtășit.
Scena principala a festivalului Tomorrowland a fost mistuita de foc. Probabil Dumnezeu ne arata prin asta ce zi de maine vom avea daca continuam in acest ritm.
Părinte, este mai bine să citim zilnic din Noul Testament Apostolul și Sf. Evanghelie pentru ziua respectivă? Sau să citim noi, la rând, capitolele? Eu am ediția Patriarhiei Române din 2018, cu Noul Testament și Psalmii, și am la final rânduiala citirii Scripturii Noului Testament.
Părerea mea este că e bine să citim cât mai mult . Biserica a rânduit ca să se poată citi într-un an Noul Testament , dar aceasta e mai mult pentru citirea în biserică . Nu mai știu exact care sfânt , citea într-o săptămână tot Noul Testament , sectanții citesc foarte mult Biblia . Dacă citești tot Noul Testament doar într-un an , nu vei ajunge să cunoști și să înțelegi învățăturile . Dacă poți citește câte un capitol sau două capitole din epistole , pentru că sunt mai multe și un capitol din Sf . Evanghelii . Poți citi și ce a rânduit Biserica , pentru că sunt scurte . Eu le citesc de la Doxologia