Vizionați un cuvânt emoționant și fără menajamente, inclusiv la adresa președintelui SUA, al părintelui Iosua Trenham despre relația dintre creștin și puterea lumească. Părintele evidențiază în mod deosebit care este comportamentul lui Hristos în această temă.
Un cuvânt care ne schimbă optica.
Vizionare plăcută! (după videoclip, aveți podcastul și transcriptul)
Powered by RedCircle
Salutare tuturor, Dumnezeu să vă binecuvânteze! Mulțumesc pentru acordarea atenției azi.
Am intitulat reflecția de azi: „Suspiciunea creștină față de putere”.
Apostolii și puterea
Este 11 septembrie și este cea de-a 20-a aniversare a oribilelor atacuri teroriste care au avut loc pe pământul nostru natal, acum două decenii. I-am pomenit azi la slujbă pe toți cei care și-au pierdut viața, rugându-ne lui Dumnezeu să le dea odihnă în rai și rugându-ne pentru toți cei care încă deplâng pierderea celor dragi sau încă suferă consecințe din acea zi îngrozitoare.
Aș vrea să vă gândiți puțin cu mine la mentalitatea creștină față de putere și autoritate. Bazată în mare parte pe un text care se găsește în Evanghelia Sfântului Matei, capitolul 20. Contextul este că ucenicii se întreabă cine este cel mai mare? E uimitor să ne gândim că ucenicii au putut fi cu Domnul nostru pentru atât de mult timp, probabil la acel moment cel puțin aproape 2 ani, și totuși, să aibă această conversație care ar trebui să fie șocantă pentru noi, dacă nu ne știm bine noi înșine.
Faptul că am putea adora smerenia Mântuitorului nostru și totuși să nu o adorăm atât de mult în viața noastră este cu adevărat un comentariu fascinant despre distorsionarea noastră, faptul că putem iubi Crucea Mântuitorului nostru, dar să fim atât de rezistenți la crucea pe care o țese El pentru noi în fiecare zi și ne oferă ca o onoare să o purtăm.
Nu ar trebui să fim atât de surprinși că, deși ucenicii fuseseră cu Slujitorul Suprem, Cel care a venit să-Și înfășoare un prosop în jurul taliei Lui și să spele literalmente picioarele ucenicilor Lui ar putea avea această conversație între ei.
Optica Mântuitorului
Care dintre noi este cel mai mare? Iar fiii lui Zevedeu, Iacov și Ioan au determinat-o pe mama lor să se apropie de Hristos și să întrebe dacă le va acorda locurile speciale de autoritate în dreapta și în stânga Lui în împărăția lui Dumnezeu. Vă puteți imagina?
Iisus a răsturnat imediat conversația cu mama lor și a spus: Uite, poți să te botezi cu botezul cu care Mă voi boteza eu? Poți bea paharul pe care-l voi bea Eu? Întrebarea nu este despre a fi primul… Întrebarea nu este despre a avea autoritate asupra altora… Întrebarea este despre suferință! Ești dispus să mori cu Mine? Ești cu adevărat dispus să porți Crucea? Ești dispus să bei acest pahar al suferinței? Aceasta este întrebarea!
Mântuitorul nostru are o perspectivă complet diferită asupra gloriei autorității, măreției și puterii și spune că: Oricine vrea să fie primul ar trebui să fie robul voluntar al tuturor! Oricine vrea să urce ar trebui să coboare! Și dacă vrei să fii conducătorul, fii slujitorul fiecărei persoane!
Această mentalitate care întărește atât tradiția creștină, acest comentariu frumos despre viața Mântuitorului nostru, desigur, El a modelat asta. Nu a venit să fie slujit, a spus, ci să slujească
și să dea viața Lui ca răscumpărare pentru mulți. A venit nu pentru a primi, ci pentru a da și, bineînțeles, a învățat acest lucru pe ucenici și chiar dacă nu este consemnat nicăieri în cele patru Evanghelii, Faptele apostolilor capitolul 20, consemnează că Iisus a spus că acest principiu este „mai fericit”. A da, decât a lua! Aceasta este credința noastră și crezul nostru!
Ce trebuie să facem noi?
Noi, ca credincioși, pentru că avem un concept foarte serios despre cădere, deoarece credem în păcatul strămoșesc, deoarece credem că în căderea lui Adam toată umanitatea a fost profund distorsionată și, așa cum spune Sf. Grigorie de Nisa în „Marele catehism”, căderea omului, prăbușirea omenirii în păcătoșenie poate fi înțeleasă doar dacă o compari cu transfigurarea omului. Pe cât de mult vor fi oamenii slăviți prin unirea cu Hristos, tot așa omul a fost complet decimat prin căderea în păcat și moarte. De asta, avem o relație foarte slabă cu puterea și această suspiciune profundă a puterii este calea creștină. Nu căutăm niciodată să stăpânim peste oricine.
Iisus spune că conducătorii neamurilor stăpânesc asupra altora și exercită autoritate, dar nu este așa între voi! Acesta este modul creștin! Nu credem în domnie, în putere și chiar și cei care sunt în poziții de autoritate, de exemplu, chiar și un soț: un soț își arată măreția murind pentru familia sa! Chiar și părinții, părinții își arată măreția slujindu-și copiii. Și punând interesele copiilor mai presus de ale lor. Oameni care au autoritate în biserică: episcopii și preoții care au o autoritate de cel mai înalt nivel, mult mai mare decât a avut vreodată orice politician.
Autoritatea lucrurilor cerești
O autoritate nu a lucrurilor pământești, ci a lucrurilor cerești care nu se ocupă doar de chestiunile trupului, ci ale sufletului. O autoritate care duce la deschiderea Raiului sau la închiderea cerului. Chiar și principiul blândeții, principiul este slujirea, orice preot sau episcop care merită sarea este un rob al poporului său și găsește demnitatea lui și slava în a-și revărsa viața în urmarea Stăpânului său, în slujba poporului Său.
Aceasta este ceea ce face o comunitate înfloritoare! Așa sunt iubiți preoții de poporul lor pentru că se dăruiesc pentru ei. Și cu siguranță acesta este cazul autorității civile, precum și conducătorilor creștini, oameni care exercită funcții de autoritate și putere în societate, agenți de poliție și funcționari publici, primari și congresmeni, senatori, președinți…
Suspiciunea noastră profundă cu privire la putere este cea care permite și inspiră funcționarilor publici creștini să creadă în toate acele lucruri care stau la baza formei constituționale de guvernare americane. Știți motivul pentru care avem sistemul american de guvernare, motivul pentru care avem o constituție așa cum avem, nu este pentru că strămoșii noștri au fost laici, așa cum sunt seculariștii moderni, care sunt atât de anti-religioși și anti-Dumnezeu și nu au deloc angajamente morale, NU!
Au crezut profund în păcatul originar. Au crezut profund în păcatul ancestral care i-a făcut profund suspicioși cu privire la putere și asta stă la baza întregului principiu al unui guvern american mic și limitat, ce se află în spatele constituției americane, asta este ceea ce susține principiile noastre de control și echilibru, acesta este guvernul american tradițional, provine din suspiciunea profundă față de putere pe care o au creștinii, deoarece Iisus ne-a învățat să gândim în acest mod!
Președintele SUA
De fapt, toată această explozie scandaloasă a intruziunii guvernului în viața tuturor, cel mai recent, acest comentariu oribil al președintelui nostru despre modul în care răbdarea lui scade cu cei 80 de milioane de americani care nu respectă protocoalele de vaccinare, în mod interesant, nici măcar nu menționează realitatea a câți dintre acele milioane are o imunitate naturală fantastică, care este mult mai mare decât vaccinul… Și totuși el crede că e în sfera lui, să solicite astfel de decizii medicale intime ale întregii țări și să vorbească ca și cum el ar fi stăpânul Americii….
Această idee de guvern masiv care are grijă de toată lumea și imprimă bani la nesfârșit, pănă devin fără valoare, totul este o respingere a suspiciunii creștine față de putere. Guvernul american nu permite niciodată acest lucru și acesta este modul creștin și cred că ar trebui să o îmbrățișăm cu toții.
Acesta este motivul pentru care George Washington a refuzat să fie rege – când i s-a oferit după succesul revoluției, revoluția americană, el a spus absolut NU! Nu sunt deloc interesat de acest tip de putere!
Principiul slujirii
Fie ca Dumnezeu să ne inspire, dragilor, să iubiți principiul slujirii, știți că le spun tuturor copiilor mici, când ei încep să vină la spovedanie în timpul preoției mele, le-am spus uite, am spus că așa este viața noastră, imaginează-ți în fiecare zi că te trezești și Domnul Iisus îți dă imediat o găleată cu nisip ca cea pe care o ai la plajă și este plină de dragostea Lui…. și îți dă o linguriță și zice că vrea ca tu să porți asta… vrea ca tu să porți asta oriunde te duci și fiecare persoană pe care o vezi, tineri și bătrâni, ia puțin și doar împrăștie dragostea pe ei, peste tot în jurul fiecărei persoane pe care o întâlnești în orice circumstanță în care ești.
Aceasta este măreția de a fi creștin este că noi, literal, după cuvintele Sf. Pavel, considerăm orice altă persoană ca fiind mai importantă decât noi înșine. Nu suntem interesați să exercităm domnia sau puterea asupra oricui…. Vrem să-l urmăm pe Iisus, Mântuitorul lumii, care a venit nu pentru a fi slujit, ci pentru a sluji și a-și da viața ca o răscumpărare pentru mulți, dorim să respectăm libertatea oamenilor și să prețuim, să hrănim și să creștem libertatea în toate felurile, deoarece acolo unde este Duhul Domnului, acolo este libertate.
Dumnezeu fie cu voi!
Traducerea: www.chilieAthonita.ro
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
2 Comment
Interesant…. Despre Putin si Bucha, nimic? Chiar nimic? Totul a fost perfect acolo, profund crestineste?
Mi se pare că ești puțin obsedat de asta. Ai atâtea în presă. Vrei și mai mult?