
De ce s-a prăbușit guvernul Franței
28 aprilie 2025Urmăriți un material în care Jonathan Pageau ne explică simbolismul legat de Satan, scoțând în relief modul în care este acesta prezent în fiecare aspect al lumii actuale.
Vizionare plăcută!
Powered by RedCircle
Satanismul explicat: mândria, Baphomet, pentagrama, materialismul, muzica pop – Jonathan Pageau
– Sunt curios să aflu părerea dvs. despre ce simbolizează diavolul sau Satana.
– Da. Satana. Vă puteți uita la cuvânt. Cuvintele sunt utile pentru a le înțelege. Astfel, cuvântul Satana înseamnă adversar. Corect? Și cuvântul diavol vine din greacă și înseamnă dezbinĂtor sau acuzator și acesta e un mod bun de a înțelege ce e cel rău sau ce rol joacă cel rău în cosmologie, într-o imagine cosmică. El este cel care divide lumea.
Să spunem că suntem cu toții uniți în iubire, în Dumnezeu, dar există un aspect care este multiplicitatea. Pentru ca lucrurile să existe, întotdeauna trebuie să fie multiplicitate. Există multiplicitate, dar este unită împreună într-un tipar spre unitate. Și apoi Diavolul dezbină. Diavolul te va separa, te va îndepărta de multiplicitate, se va opune unității și va împărți corpul în elementele sale. Acesta este Diavolul. Deci există un diavol cosmic.
Evident, există această imagine a Diavolului, dacă te uiți la mitologia din jurul diavolului, care nu e în Biblie de fapt, dar este cumva infuzată în Creștinism și anume ideea că cel mai înalt înger a luat valoarea pe care o avea la sine însuși și a crezut că din cauza acelei valori, era cel mai înalt principiu, e ca și cum ”eu sunt Dumnezeu, eu voi fi Dumnezeu, voi fi mai înalt decât cel Prea Înalt”. Și făcând asta se opune originii sale și, de asemenea, făcând asta cade și se divide, cade în multiplicitate.
Deci poți aplica acest principiu la orice. Este o structură de orice fel de participare pe care o ai. Așa că gândește-te la o companie și apoi cineva din companie, un agent, în loc să servească scopului companiei, decide că el e cel care merită tot, el e cel care merită tot ce face și ceea ce ajunge să facă e că acum ajunge să acționeze pe cont propriu, se opune scopului companiei și apoi corupe organizația și apoi sfârșește prin a provoca căderea și defalcarea acelei organizații, deoarece atrage resursele departe de scop.
Gândește-te de exemplu la un ofițer de poliție corupt. Asta e ceea ce face ofițerul de poliție corupt. El își folosește poziția pentru a aduna putere pentru el în loc să servească binele superior și organizația superioară, și făcând asta, el de fapt rupe ordinea din societate prin împărțirea resurselor și întorcând lucrurile unul împotriva celuilalt. Este deci o structură a realității. Deci Satana și Diavolul… puteți vedea că asta apare în orice corp pe care îl puteți recunoașteți ca având unitate.
– Da, mă gândeam dacă o parte din Yin-Yang ar încerca să iasă din Yin-Yang, asta ar fi foarte demonic.
– Exact. Este interesant totuși și e bine să ne gândim la asta pentru că Sf. Maxim Mărturisitorul, care e unul dintre Părinții mei preferați din Biserică, vorbește despre ceea ce el numește ”păcatele mâinii dreapte și păcatele mâinii stângi”. Ai putea spune că distrugerea Yin-Yang-ului începe cu un exces de Yang. Începe de fapt cu un exces de identitate, unde este mândria. Ăsta e începutul. E ca și cum crezi: ”Eu le am pe toate…” Deci e autosuficiență, e mândrie, e aroganță, toate aceste lucruri. Acesta e începutul. Așa că el spune că păcatul începe cu mâna dreaptă și se manifestă ca mândrie și autosuficiență, ca aroganță. Dar apoi, de îndată ce faci asta, se destramă, lucrurile se rup și apoi vin păcatele mâinii stângi și preiau controlul. Deci, începe cu mândrie și apoi se termină în întuneric, se termină în Yin, se termină cu împrăștierea corpului.
Așa că îl puteți înțelege ca pe un exces de joc al celor doi, unde este prea mult din unul și apoi asta duce la prea mult din celălalt și apoi ai o cădere. – E ca o lecția din Biblie care spune că atunci când faci o faptă bună să nu știe mâna stângă ce face mâna dreaptă. – Da, e un exemplu bun. Nu vrei ca fapta ta bună să aducă mândrie în tine, pentru că acea mândrie din tine împiedică fapta bună să servească ceea ce trebuie să servească în esență. În teorie, scopul unei fapte bune e binele, dar dacă scopul faptei bune e doar obținerea de slavă pentru mine, atunci la un moment dat valoarea acelei fapte bune va începe să se prăbușească și vedem asta. Evident vedem asta tot timpul în organizații și guvernări și în tot ce suntem implicati.
– Da, vedem asta peste tot. Dar înainte de a lăsa discuția despre Diavol, sunt curios să știu de ce capul de capră sau de berbec este asociat cu Diavolul.
– Da.
– Niciodată nu am înțeles asta.
– Sunt multe motive pentru care este înțeles în acest fel. Unul este imaginea pe care Hristos o descrie, pentru că El vorbește despre mâna stângă și mâna dreaptă. Hristos spune oilor, în parabola Sa, să intre în Împărăția Cerurilor. Mâna dreaptă este mâna unității. Așa că El spune oilor: ”Veniți în Împărăția Cerurilor”, veniți în unitatea trupului, apoi le spune caprelor să se îndepărteze de unitatea trupului, să se ducă în haos. Acesta e un motiv.
Al doilea este ceea ce se numește sacrificiul yom kippur. În Biblie există două sacrificii în ziua ispășirii. Unul este o oaie sau un miel sau o capră care este oferită lui Dumnezeu și celălalt este o capră pe care îți pui toate păcatele și o arunci afară din oraș. Este țapul ispășitor. Acesta e simbolismul lui Satana, care a devenit simbolismul țapului ispășitor, cel care are toate păcatele multiple, toate eșecurile, tot excesul, toate excepțiile, toate lucrurile care nu se potrivesc în societate, toate sunt preluate de către oponent și divizor. E complet logic, pentru că păcatele sunt cele care dezbină. Păcatele nu ating ținta, ele sunt în toate direcțiile. Nu vrei păcatele în corp, pentru că ele îndepărtează corpul de scopul său… Așa că puneți păcatele pe țap și apoi țapul este alungat. Așa că acel țap devine o imagine a opozantului și separatorului, care este imaginea diavolului.
Cam așa s-au pus toate cap la cap. Este foarte inconștient. Să știți că povestea cu imaginea capului de capră asociat cu Satana este foarte răspândită. Este poate prea mult de auzit, dar este destul de interesant să vedeți cum de este destul de inconștient asociată. Dar, în termeni de satanism, aici e unde se leagă lucrurile. Sataniștii au o viziune opusă asupra realității decât cea pe care o spun eu. De aceea folosesc pentagrama inversată. Pentagramă (arată ca o stea) are vârful îndreptat în sus. Astfel că unitatea pentagramei coboară în alte patru puncte. Așa că este ca unu la patru, ca o piramidă. Deci are unitate și multiplicitate jos. Iar la Satanism e ca o intuiție faptul că pentagrama e cu susul în jos, și anume unitatea vine din multiplicitate, ca și cum multiplicitatea și diviziunea și individualitatea ar fi sursa unității.
Ai putea spune „e pluribus unum”, această idee că faptele creează valoare. Ai putea spune că atunci când cineva crede că faptele creează valoare, ei sunt sataniști. Ei nu sunt sataniști în sensul religios, ci asta e filozofia pe care sataniștii au născocit-o. Sataniștii vor spune că ei nu cred în Satana. Ei sunt materialiști în esență. Sunt seculariști pentru că ei cred că cel mai adevărat aspect este factualitatea lumii și că unitatea este derivată din această factualitate. Și astfel ai această structură inversată. Există ca un fel de coerență în simbolismul satanic pe care nimeni nu a inventat-o. Este ceva ce iese din logica acestor analogii împreună.
– Deci versiunea corectă, cu vârful în sus, a acestui simbol ar avea elemente din materialism la bază.
– Ai materia la bază, deci Yin la bază, care este ceva de genul potențialității la bază și apoi ai Yang la vârf ca identitate și cer și scopul și ierarhia, e ceea ce organizează multiplicitatea și variabilitatea și schimbarea în ființe unitare.
– Este genial…
– Da, deci asta e de fapt modul în care funcționează. Este important de înțeles că intuiția pentru ceea ce numim noi ”mâna stângă”, ocultiștii sau oamenii mâinii stângi, intuiția lor care se regăsește în unele feluri de gândire ezoterică, dar apoi și în tantrism și în aceste tipuri de școli, este să spunem că cea mai bună imagine a infinitului nu este aceea, ci faptul că nu putem menține lucrurile în unitate. Deci cea mai bună imagine a infinitului este ceva de genul reziduului, ceva de genul restului, excepției, ambiguului. De aceea tipul de spiritualitate de stânga arată astfel, este întunecată, păcătoasă, este vorba despre androgin, este vorba despre ambiguitate, este vorba despre toate aceste lucruri. Dar adevărul e că fără unitate, toate aceste caracteristici sunt de fapt Diavolul, Satana, pentru că ele devorează lumea, au tendința să o devoreze, să o distrugă. Lumea nu poate exista prin calea mâinii stângi, este de fapt o filozofie distrugătoare de lume. Este foarte periculoasă.
– Cred că tocmai m-ați ajutat să fac o conexiune. Poate am înțeles greșit, dar văd o mulțime de imagini ale unor profeți care au mâna dreaptă în sus și mâna stângă în jos.
– În cele din urmă este o imagine a lui Hristos. Dacă te uiți de exemplu la Domul de sec. al XIII-lea din Italia, Florența. Acolo există un baptisteriu și aveți o imagine foarte frumoasă în care Hristos apare ca judecător al lumii. Hristos are mâna dreaptă ridicată și mâna stângă în jos, pentru că El ridica oamenii cu mâna dreaptă, aduce oile înăuntru, și apoi îndepărtează caprele. Aceasta este o structură tradițională creștină antică. Există un fel de pervertire ciudată a acesteia în ocultism. În figura lui Bohomet de exemplu, figura care a fost promulgată de Eliphas Levi. O figură foarte faimoasă, probabil ați văzut-o. Este ca o ființă androgină cu cap de capră și cu sâni și cu un toiag (caduceu) între picioare, iar acest personaj face de asemenea acest gest, care este o inversare ciudată a imaginii tradiționale, care e de fapt Hristos, Cel care face asta.
– Inversarea simbolurilor pare a fi o temă comună a postmodernismului acum.
– Cu siguranță!
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
