Urmăriți un material care ar fi de râs dacă nu ar fi de plâns în care se dovedește cu exemple că Generația Z nu poate răspunde la cele mai elementare întrebări.
Vedem astfel unde duce decadența păcatului.
Sistemul de valori pe care îl avem.
Vizionare cu folos!
Powered by RedCircle
Of, Doamne! Generația Z nu poate răspunde la cele mai elementare întrebări – Sistemul nostru de educație are mari probleme!
– Câte luni are Pământul?
– 6.
– Da.
– Știi câți oameni sunt în SUA?
– 3 miliarde?
– Da.
– Știi cine a luptat în războiul civil?
– Cine a luptat războiul civil?
– Da.
– Am fost noi împotriva sovieticilor.
– Da.
– Știi câte state sunt [în SUA]?
– Este câte o stea pentru fiecare stat, deci 51.
– Da.
– Câți oameni sunt pe pământ? Cam câți, dacă ar trebui să ghicești?
– Mmm…, nu știu… 200 de trilioane? Ceva de genul acesta.
– Câte state alcătuiesc SUA? Cam câte, aproximativ?
– 13?
– Da.
– Știi câte stele sunt pe steagul SUA?
– 50.
– Știi ce înseamnă stelele?
– Nu.
– Ghicește!
– Numărul de legi? Nu am idee… E corect?
– Da. Doar ai ghicit?
– Da.
– În jur de câți oameni ați spune că trăiesc pe Pământ?
– Pe pământ?
– Da.
– 8 milioane.
– Milioane sau miliarde?
– 8 milioane.
– Da.
– Știi când a fost războiul din 1812? A fost cu ceva timp în urmă sau recent?
– Să vedem, era al doilea război mondial?
– Da, dă-mi un an. Războiul din 1812.
– Oooh!
– Ai auzit de acela?
– Da, parcă era prin anii 1980,
– Da.
– Mă înșel?
– Știi față de ce țară ne-am câștigat independența?
– Franța?
– Da.
– Câți oameni sunt pe Pământ?
– Habar n-am.
– Cam câți, dacă ar fi să ghicești?
– Vreo 2 trilioane?
– Da.
– Câte state alcătuiesc SUA?
– 55.
– Știți ce înseamnă litera O din tabelul periodic?
– Aaaa… Ha-ha! – Ghicește! Ce credeți că înseamnă?
– Ha-ha-ha! Octopus (caracatiță).
– Da.
– Știi care este a treia lună a fiecărui an?
– Februarie.
– Da.
– Știi în ce an a fost războiul din 1812?
– O să spun 1825, poate…
– Da.
– Știi cât face 3 x 3 x 3?
– 3 x 3 face 6, 6 x 3 face… 18?
– Da.
– Știi în ce zi sărbătorim ziua independenței noastre aici în America?
– Pe 24 iulie.
– Știi ce limbă vorbesc oamenii care locuiesc în Idaho?
– Nu.
– Ce limbă crezi că vorbesc, cam cum crezi că sună?
– Nu i-am auzit niciodată vorbind, deci nu știu.
– Știi în ce secol suntem?
– Al 20-lea. Stați, nu știu…
– Da.
– In ce țară este Muntele Rushmore?
– În Rusia.
– Da.
– Poți numi o țară din Asia?
– Aaa… Tokyo?
– Câți cenți fac un dolar?
– Câți cenți?
– Da.
– 25?
– Da. Frumos.
– Câte state alcătuiesc SUA?
– 32.
– Da.
– Câți cenți sunt într-un dolar?
– Câți cenți sunt într-un dolar?
– Da.
– 1, 5, 10, 20, 30, 100. Deci 6.
– Da. Știi față de ce țară ne-am câștigat independență?
– Mexic. Corect? Ba nu, e foarte greșit. Rusia. Nu! Ha-ha! Nu știu.
– Mai încearcă o dată!
– Canada. Nu știu…
– Da.
– Știi care două țări se învecinează cu SUA?
– Nu, nu știu.
– Adică ating granița SUA, deasupra și dedesubt? Ghicește niște țări.
– Ooh… Țări?
– Da.
– Oh, rahat, nici nu știu unde e țara mea.
– În ce țară este Hawaii?
– Hawaii este propria sa țară. Ba nu, nu este propria sa țară… Nu este o țară.
– În ce țară este? Poate ghicești. Ghicește o țară. –
Ooo…. oh!
– Hai că știi!
– Nu se vorbește spaniă?
– Da.
– America de Sud? Nu știu… Cred că America de Sud.
– Da.
– Știi câte minute fac o oră?
– Vezi, eu nu am… Sunt un pic făcut praf…
– Mai bine vorbești la microfon.
– Nu am fost la școală un minut, am terminat colegiul, dar nu am fost deloc la școală. Deci…
– Știi în ce țară este Hawaii? Poate ghicești.
– Cred că Hawaii este propria sa țară,
– Da.
– Știi când sărbătorim independența Americii?
– Pe 1 iulie.
– Pe cât iulie?
– 1 iulie.
– Da.
– Știi în ce an a fost fondată SUA?
– 1827.
– Da.
– Cine a luptat în războiul civil?
– Cum ar fi nume sau… armate sau…? Stai, ce vrei să spui? Primul război civil, al doilea, al treilea? Nu știu, deci… despre care vorbești?
– Războiul civil.
– Bine, înainte de a deveni rece, cred că a fost Irak…
– Da.
– Cât face 7 x 3? – De ce îmi faci asta? De ce trebuie să merg să învăț?
– Deci cam cât face? Ghicește!
– Face cam….
– Scuze, poți repeta?
– 105…
– Da.
– Cât face 3 x 3 x 3?
– 3 x 3 x 3? 3, 6, 9! [Face] 9!
– Dacă te-ai fi născut acum 10 ani, câți ani ai avea azi?
– 13.
– Acum 10 ani zic, deci dacă te-ai fi născut în 2012, câți ani ai avea?
– 13.
– Da.
– Câte zile alcătuiesc un an?
– Câte zile?
– 31.
– Da.
– Și un an?
– Ah, un an? Oh, nu! Stai! O zi… alcătuiește un an.
– În jur de câte [zile]?
– Adică un an întreg?
– Da.
– Trebuie să fie cam… 100 de ani.
– Da. Frumos!
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
17 Comment
Nu e un fenomen neapărat specific generației Z sau Americii, trebuie să avem în vedere următoarele:
– există astfel de clipuri mult mai vechi pe YouTube, unele de acum 15-25 de ani, cu americani de toate vârstele care habar nu au pe ce lume se află, răspund la fel la întrebări esențiale
– avem și noi astfel de clipuri pe canalul de YouTube Vax Populi, mulți români nu știu cum se numește țara în care trăim, capitala, ce limbă vorbim, câte luni are un an etc.
– aceste clipuri sunt de obicei editate la greu, ei iau interviuri la sute de persoane și le selectează doar pe acelea care răspund cel mai perlat pentru a avea succes clipul, fiindcă ei din asta fac bani, din vizualizările canalului YouTube pe care-l monetizează cu reclame
– pot fi multe băbuțe pe la sate care nu au nicio educație și nu ar putea răspunde la multe întrebări similare despre țara noastră sau despre matematică sau logică elementară, dar care-l au pe Hristos, și care vor ajunge în rai înaintea noastră, noi cei educați și cunoscători
– apostolii nu știau câte persoane sunt în total pe glob și nici n-au avut nevoie să știe pentru a face minuni și a răspândi evanghelia lui Hristos pe glob
Adevarat ce spuneti. Locuiesc in SUA si recent am calatorit in Europa. Nu am vazut o diferenta mare, de fapt am vazut exact acelasi liberalism promovat si adoptat de multi. Multi vorbesc de americani ca sint intrun fel sau altul dar am vazut oameni care au adaptat o viata mult mai neortodoxa in Europa decit conservativii americani. Se pare ca lumea devine aceiashi peste tot, alegera personala a modului de viata conteaza.
Deci tu validezi lenea și neglijența? E foarte greșit, crede-mă. Pe vremea apostolilor nu se cunoștea această informație. Nu vorbim aici de știință ci de patimi.
Nu, nu, părinte, nu vreau să validez lenea sau neglijența, n-am intenționat să sune în felul acesta comentariul meu și îmi pare rău dacă asta se înțelege… Am vrut doar să vorbesc de context, și anume că:
1. această lipsă de educație nu e neapărat specifică generației Z sau Americii, din toate timpurile și pe tot globul au existat persoane care habar n-au de nimic
2. aceste clipuri prin modul în care sunt editate crează o falsă impresie despre realitate, deoarece selectează pe cei mai needucați dintre foarte multe interviuri și-i arată doar pe aceia, dând impresia că toată societatea e așa, când de fapt nu e. Dacă ne uităm în ultimele secole, nivelul educației a crescut constant în lume, civilizația umană din acest punct de vedere e pe un trend ascendent. Rata alfabetizării în lume a crescut de la 12% în 1820 la 87% în 2022: https://www.weforum.org/agenda/2022/09/reading-writing-global-literacy-rate-changed/
3. nu devenim din ce în ce mai proști, așa cum sugerează unii în mod fals, ci din contră, devenim din ce în ce mai inteligenți și cunoscători (în sensul secularismului științific), iar asta ne face pe mulți dintre noi din ce în ce mai auto-suficienți, să ne credem proprii dumnezei, e un proces care a început de la Iluminism încoace, după cum tot de la dvs. și de la alți părinți ortodocși am aflat. Am făcut din rațiune și materialism ultima realitate, am decăzut mai jos chiar decât anticii, care chiar dacă se rugau la zei păgâni, erau conștienți că realitatea aceasta nu este ultima, că există una spirituală dincolo. Greșeala lor e că au fost înșelați de zeii satanici și se rugau la cine nu trebuie, dar aveau dreptate în faptul că recunoșteau existența lumii spirituale. E un clip foarte bun pe această temă, nu mai rețin cine, fie Jonathan Pageau fie Paul Truebenbach fie Zachariah Lynch explică că nicicând în istoria omenirii nu am decăzut atât de mult, să punem materialismul pe piedestal ca fiind realitatea supremă. Cred că această decădere e activ susținută de avansul secularismului științific, cu cât știm mai multe despre universul fizic, cu atât mai auto-suficienți devenim, respingem orice lucru spiritual, tindem spre îndumnezeire în lipsa lui Dumnezeu.
Ia să ne gândim puțin: cei mai cunoscători și inteligenți oameni din prezent și din ultimele secole de la nașterea raționalismului științific sunt atei sau agnostici. Newton ateu, Einstein ateu, Alan Turing ateu, Stephen Hawking ateu, Freud ateu și așa mai departe. Oare am putea conclude că educația și cunoașterea rațional-științifică duce la ateism? Care e scopul ultim al faptului că învățăm fizică în școli? Să devenim cercetători de top precum toți acești atei.
Desigur, asta nu înseamnă că trebuie să rămânem needucați, leneși, neglijenți. Teoretic am putea să avansăm științific și să dăm slavă lui Dumnezeu pentru avans, să ajungem să colonizăm toate galaxiile și dăm slavă lui Dumnezeu pentru asta, dar practic observăm că nu asta se întâmplă în lume. Cu cât știm mai multe despre universul fizic, cu cât stăpânim mai bine materia, cu atât ne depărtăm mai mult de Dumnezeu… Probabil din cauza mândriei… Și atunci ce e de făcut? Cunoașterea științifică ne dă putere. Dar dvs. tot timpul ne spuneți că trebuie să stăm departe de PAP: Plăcere, Avere, Putere. Ce să facem? Să nu mai căutăm cunoaștere? Nici așa nu e bine, că atunci riscăm să ajungem precum cei din clip…
Aceasta nu este cunoașterea adevărată. Cunoașterea adevărată nu este cunoașterea luciferică. Vezi https://www.chilieathonita.ro/2023/03/21/caile-de-cunoastere-parintele-teologos/
Și ca să rezum tot comentariul meu la o singură întrebare simplă, părinte, care e diferența dintre dorința de cunoaștere păcătoasă, cea care se aseamănă cu a dori să mușcăm din pomul cunoașterii de unde Domnul a zis să nu mușcăm, și dorința de cunoaștere nepăcătoasă?
Nu mi-e clar… dacă tot sistemul de educație are la bază iluminismul ateu, atunci tot ceea ce învățăm noi țintește spre cunoașterea păcătoasă, nu? Spre mușcarea din fructul oprit.
Există cunoaștere științifică nepăcătoasă? Cum să o dobândim? Dacă deschidem o carte sau un manual sau wikipedia sau un studiu pe internet, aproape tot ce scrie acolo, tot sistemul de gândire științific a fost alcătuit de minți atee, fiindcă majoritatea gânditorilor și oamenilor de știință care au pus bazele societății și gândirii moderne au fost atei.
Da, este păcătoasă. Despre cunoașterea nepăcătoasă am vorbit aici: https://www.chilieathonita.ro/2023/03/21/caile-de-cunoastere-parintele-teologos/
Mulțumesc mult, da, m-a ajutat acel clip să înțeleg mai bine. Dar am și o senzație de deznădejde, realizând că toată societatea contemporană este construită pe cunoașterea luciferică de la iluminism încoace… majoritatea filosofilor și oamenilor de știință au lucrat în principal cu acea cunoaștere… iar Jonathan Pageau explica într-un clip că noi nici nu realizăm cât de mult suntem influențați în gândirea noastră de filosofii secolelor trecute care au pus bazele raționalismului și gândirii moderne. Majoritea dintre noi gândim cu gândirea lor. Aproape toată educația din școală, aproape toate joburile, majoritatea aspirațiilor noastre, mai toate tind către această cunoaștere luciferică… Când realizez acest lucru, am senzația că suntem scufundați într-un ocean de luciferisme… e o senzație de sufocare, până și computerul de pe care vă scriu acum și internetul prin care ajunge informația la dvs. s-au realizat prin aspirații majoritar luciferice…
Cred că Dumnezeu din mila Lui față de noi și din biruința Sa asupra diavolului face ca aceste instrumente oarecum luciferice să fie folosite și pentru lucruri bune, cum ar fi acest site de pe care aflăm lucruri minunate, sau canelele de YouTube ale altor părinți ortodocși. Că altfel nu-mi explic.
Știu că se vorbește mult că instrumentele sunt neutre și depinde cum le folosim. E discutabil pentru cele realizate după iluminism. Instrumentele din vechime erau făcute de oameni care aveau credință în Dumnezeu, nu voiau să ajungă să fie dumnezei prin ele. Când au încercat asta (turnul babel), Dumnezeu l-a distrus. Ori instrumentele moderne precum calculatoarele sau IA sunt făcute de oameni cu direcția mai degrabă spre transumanism, spre îndumnezeire în lipsa lui Dumnezeu. Calculatoarele în proporție de 70% cu acest scop luciferic. IA în proporție de 90% cu acest scop. Cipurile pe creier gen Neuralink în proporție de 99% cu acest scop.
Sau poate sunt eu pesimist, și Dumnezeu din nou va face ca acea tehnologie să fie folosită și spre bine?
Între timp am discutat și cu soția despre acest lucru și am realizat din nou că problema nu e că am devenit conștienți că avem o minte rațională cu care putem înțelege o parte din misterul creației de la iluminism încoace. Problema e cum am reacționat la această descoperire, care în sine nu e păcătoasă. În loc să dăm slavă Domnului, să zicem „Doamne, slavă ție Doamne că ne-ai dat această minte și această știință să înțelegem că Pământul e rotund și nu e plat”, noi am zis „uau, ce deștepți și ce puternici suntem, nu mai avem nevoie de Dumnezeu, nu mai există nimic altceva înafară de această cunoaștere rațională, putem fi proprii noștri dumnezei”. Reacția noastră la descoperirea științei și rațiunii a fost una păcătoasă, nu știința și rațiunea în sine și nici descoperirea ei.
De aceea cred că e important ca atunci când folosim calculatoarele și internetul și inteligența artificială și multe altele, să dăm slavă Domnului pentru că ne-a descoperit aceste unelte, în felul acesta măcar ne întoarcem puțintel la relația corectă care ar fi trebui să fie între știință și Dumnezeu. Și să fim recunoscători pentru sutele și miile de oameni care au muncit și au făcut sacrificii și n-au dormit nopțile și au stat departe de familii pentru ca noi să avem acum aceste unelte. Dacă avem astfel de gânduri, cu ajutorul Domnului putem devia energia demonică și aduce mai multă lumină în tot acest proces. Cred că așa putem scăpa și de anxietatea și sufocarea de care vorbeam în comentariul anterior.
Aveti dreptate parinte. Cei care au gasit o zona de comfort personal nu mai au interes de altceva in lume.
Generația Z este floarea și fructul generațiilor anterioare.
:)))))
Foarte haios. Mai ales întrebarea aia cu în ce an a fost războiul din 1812. Sau de la ce vine O in tabelul periodic, vine de la octopus.
Dar e și de plâns. În zilele noastre copiii nu mai știu ce capitala are Romania, cine a fost Ștefan cel Mare. Se știe doar care e ultima piesa a lui Uraganu, cine are mai mulți followeri pe instagram.
Apropo de generația Z, tocmai am aflat că Sam Smith a cântat la Untold îmbrăcat în lenjerie intimă feminină și costumație de diavol, cu mesajul „protect trans kids”. Foarte trist… dacă se întâmplă la un eveniment atât de popular, mă tem că România nu se va putea opune ascensiunii LGBTQ+. Sincer, eram optimist, credeam că la noi nu se poate, dar acum încep să realizez că se poate…
Analfabetismul functional este fundamentul societatii democratice. O societate democratica nu poate functiona fara analfabetism functional. Analfabetismul functional va creste exponential pentru ca este o necesitate impusa de accesul foarte rapid si relativ liber la o cantitate mare de informatie. Analfabetismul functional este o frana in calea revoltei cetatenilor in fata imposturii statului asa-zis democratic. Daca oamenii nu ar fi analfebeti functional in masa, s-ar revolta. Deci ce vedeti in SUA va fi si la noi si peste tot in lume.
Singurele state care scapa partial sunt cele care prin design au un rol mai important. Acolo analfabetismul functional are o alta fata si anume hiperspecializarea cunoasterii si ignoranta fata de celelalte domenii ale cunoasterii.
Care sunt acele state despre care credeți că scapă parțial de analfabetismul funcțional prin hiperspecializare și ignoranța altor domenii?
De ex. Coreea de Sud, Singapore. Dar aceste tari au un rol anume. Nu e cazul nostru.
Metoda de tampire in masa a populatiei este sa te puna sa inveti pe de rost texte fara noima. Exact cum spunea Ion Creanga: mi-ti-li-ni-vi-li – Cumplit meşteşug de tâmpenie.