Urmăriți un material foarte bine făcut care trage un semnal de alarmă celor care se uită fără discernământ sau își lasă copiii liberi pe YouTube. Urmăriți o trecere în revistă a unora dintre cele mai tulburătoare canale de YouTube care au fost interzise.
Vizionare cu folos!
Powered by RedCircle
YouTube are tot felul de clipuri. Și, desigur, cu toți acești oameni pe platforma, sunt unii care încalcă regulile și atunci când se întâmplă asta, [clipurile] sunt interzise. Interdicțiile YouTube nu sunt noi și uneori nici măcar nu le meriți, dar în aceste cazuri despre care vom vorbi, motivele sunt foarte clare. Aceste canale nu merită o platformă și vă vom arăta de ce. În primul rând, vreau să vă mulțumesc pentru că ne urmăriți. Da, voi de acolo! Așa că vom începe cu lucrurile mai ușoare, dar pe măsură ce avansăm, vom vorbi despre unele persoane cu adevărat zdruncinate. Așa că pregătiți-vă pentru o călătorie în vizuina iepurelui de pe canale YouTube interzise.
VORPHY: Escrocul Fortnite
Dacă petreceți ceva timp pe internet e posibil să fi auzit de acest mic joc Indie, numit Fortnite. Doar glumesc! Dacă nu ați auzit, lăsați-mă să vi-l prezint. Fortnite e un joc video online, Battle Royale, extrem de popular. Cu peste 230 de milioane de oameni care joacă în fiecare lună, Fortnite e o afacere uriașă pentru gameri. Cu aproape 63% dintre jucători având vârsta sub 24, acest joc are o bază masivă de jucători tineri. Deoarece sunt atât de mulți jucători tineri, mulți YouTuberi Fortnite și-au adaptat conținutul pentru a-i atrage. Dar în timp ce unii încearcă să păstreze decența, alții găsesc moduri de a-și folosi fanii tineri în avantajul lor.
Faceți cunoștință cu Vorphy, un YouTuber Fortnite care a fost prins mințindu-și grav fanii. El e cel mai bine cunoscut pentru 24/7 live stream pe canalul său, în care invita urmăritorii să i se alăture în jocuri și evenimente Fortnite. Popularitatea lui a crescut vertiginos și a câștigat zeci de mii de abonați cu aceste transmisii, depășind cu ușurință 1000 de urmăritori la fiecare transmisie. El a construit rapid o comunitate loială de fani care petreceau nenumărate ore vizionându-i clipurile și implicându-se pe chat-ul său, și chiar donând bani pentru șansa de a juca Fortnite cu el. În timp ce Vorphy chiar juca jocul, majoritatea transmisiile sale aveau o capcană. El cerea urmăritorilor săi mai mult decât simpla apreciere și abonare.
Principala lui cerere era să utilizeze codul său special de creator Fortnite, pentru a face achiziții în joc. Pentru context, un cod Creator Fortnite este un cod unic de reducere oferit creatorilor de conținut Fortnite. Dacă codul era folosit pentru a cumpăra ceva în joc, creatorul primea o reducere de 5% din fiecare vânzare. Vorphy le-a spus privitorilor săi că dacă fac ce le-a cerut, le cresc șansele de a juca cu el sau de a participa la unul dintre evenimentele sale speciale. Unul dintre aceste evenimente era numit Prezentarea de Moda Fortnite, care a devenit cel mai popular eveniment de pe canalul lui Vorphy. Mulți dintre privitorii săi au mers foarte departe pentru a încerca să își asigure o invitație la spectacolul de modă. Vorphy știa acest lucru și l-a folosit în avantajul său. A spus clar că dacă ei nu fac ceea ce le cere vor fi dați afară din cursa pentru o invitație la prezentarea de modă. Mulți dintre fanii săi fiind copii tineri care îl idolatrizau, au făcut exact ceea ce le-a cerut. – Vorphy, ți-am spus că am folosit codul tău.
– Beach bomber. Vorphy, chiar acolo frate! Te-am prins!
Dar în ciuda comunității sale loiale, Vorphy nu a putut menținut succesul pentru mult timp. În 2020, Fortnite a lansat un eveniment în joc numit Doomsday (Sfârșitul lumii). Pentru a momi mai mulți spectatori, Vorphy spunea că are informații confidențiale despre eveniment. Mii de fețe noi s-au conectat încercând să afle mai multe despre eveniment, dar, în realitate, el nu știa nimic. Doar inventa lucruri pentru a-și crește numerele. Deși acestea au crescut vertiginos, popularitatea sa era pe cale să se întoarcă împotriva lui. Apocalipsa sa personală era pe cale să vină.
În timp ce evenimentul real Doomsday se apropia, Fortnite a pus un cronometru de numărătoare inversă în ecranul principal lobby al jocului. Acest cronometru număra zile, orele și minute până la marele eveniment. Toți cei care jucau Fortnite puteau vedea acest cronometru. Te gândești că Vorphy, fiind un streamer live, avea și el un cronometru precis care se potrivea cu acela. Deși se presupunea că joacă live, cronometrul său nu s-a mișcat. Nu era sincronizat cu cel real pe care toți îl urmăreau. Redditorii au remarcat acest lucru imediat. Au susținut că Vorphy nu transmitea de fapt live, în schimb părea să reia același clip de 30 de minute, iar și iar. Majoritatea urmăritorilor săi erau copii și nu păreau să observe. Totuși, membrii mai în vârstă ai comunității Fortnite au fost furioși pe Vorphy pentru utilizarea abuzivă a influenței sale de a face bani de pe urma tinerilor săi urmăritori creduli.
Acesta nu a fost doar un caz de momeală, ci înșelătorie. Vorphy promitea urmăritorilor săi invitații la jocuri și evenimente care nici nu existau și oferea informații confidențiale despre noi actualizări la joc, toate inventate, întregul său flux a fost o minciună.
– El spunea că Doomsday urma să fie pe Fortnite pentru 2 zile, și nu a fost așa. Încă 5 zile zile până se va întâmpla, 19 ore și 15 minute. El ne-a mințit pe noi toți și puteți verifica chiar acolo.
Fluxurile sale live nu au fost live deloc. În acest moment, el avea 328.000 de abonați care au căzut victime înșelăciunii lui, ca să nu mai menționez că facea o grămadă de bani din donațiile fanilor și codul său Fortnite de Creator, și YouTube a început să ia act. În cele din urmă, pe 25 noiembrie 2020, Vorphy a fost interzis pentru încălcarea regulilor YouTube cu privire la spam, practici amăgitoare și conținut înșelător. Abia am început, așa că următorul caz este și mai întunecat.
ITSOWEN: Ducerea momelii prea departe
Controversa atrage discuții între oameni și acest canal o știa. Cu cât mai mulți oameni se ceartă în comentarii, cu atât mai multe Buzz-uri primește clip-ul, și YouTube îl arată la și mai mulți oameni. Cu un titlu suculent de momeală și te uiți la un hit viral. Dar folosind controversa pentru a crește vizualizările nu e ceva nou. O mulțime de YouTuberi o fac. Dar ce se întâmplă atunci când mergi prea departe și apoi o faci din nou și din nou. Acest lucru este exact ceea ce ITSOWEN a făcut atunci când a folosit moartea unui iubit YouTuber pentru a-și crește propria faimă. Dar mai întâi, să aflăm cine este ISTOWEN cu adevărat.
ITSOWEN, adică Owen Clough, a fost un YouTuber care a început făcând conținut despre jocuri. În timpul erei carierei sale pe YouTube, ITSOWEN a avut câteva strategii de creștere discutabile, dar nimic prea rău. El făcea lucruri precum: auto-promovarea regulată a canalul său în comentariile altor clipuri. El a avut și o serie pe canalul său numită Stigăte de Duminică, în care avea spectatori care făceau făceau video-uri și își promovau canalele, și în schimb, primeau o strigare de la el. Mulți oameni au speculat că acesta era doar o modalitate de a obține mai mulți abonați, fără a-i urmări de fapt, și asta a avut consecințe. Dar acesta nu era nici măcar vârful icebergului în controversele sale.
Când canalul lui ITSOWEN a crescut în popularitate, se pare că i s-a urcat faima la cap. În 2017, ITSOWEN a fost sub asalt pentru participarea la transmisii live-uri cu daruri, cu canale cunoscute pentru înșelătorie. În aceste fluxuri live spectatorilor li se promitea o șansă de a câștiga un iPhone 7 nou-nouț dacă se abonează. Toate canalele implicate, inclusiv ITSOWEN, au câștigat mii de abonați în câteva zile. Dar niciun câștigător nu a fost anunțat vreodată. Fluxurile au câștigat atât de multă popularitate, încât chiar și Keemstar de la canalul YouTube Drama Alert a scris pe Twitter despre aceasta, expunându-le ca totale escrocherii.
După acest incident, ITSOWEN și-a dublat și mai mult căile lipsite de etică. A început să posteze clipuri cu momeală de drama în detrimentul altora. El posta clipuri momeală despre YouTuberi populari, cum ar fi Ninja și Tfue, care erau pline de minciuni, pentru a obține mai multe vizualizări. Desigur, cineva ar putea argumenta că aceasta era strategia optimă pe YouTube în acele zile, dar unde tragi linia? Ei bine, ITSOWEN era pe cale să primească o lecție dură despre ce se întâmplă când o depășești. Pe 30 iunie 2022, Youtuberul Minecraft, Technoblade, a murit după o luptă de un an împotriva cancerului. Un video sfâșietor de adio a fost postat pe canalul său, în care tatăl lui Technoblade citea un mesaj lăsat de Technoblade pentru fanii săi. Comunitatea jucătorilor plângea pierderea lui. În timp ce unii au arătat sprijinul și dragostea lor pentru YouTuber, alții nu au fost atât de drăguți. Au găsit modalități de a capitaliza de pe urma decesului tragic al lui Technoblade, și ITSOWEN în prim planul acestui lucru.
La scurt timp după ce a apărut știrea despre moartea lui Technoblade, ITSOWEN a postat un video pe canalul său, numit Ultimul rămas bun al lui Mr. Beast către Technoblade, și a devenit viral. În mai puțin de 20 de ore, video-ul a câștigat 800.000 de vizualizări și chiar a ajuns pe pagina trending a YouTube-ului. Dar nu toată publicitatea este publicitate bună. Video-ul îl arăta pe Mr. Beast și pe Technoblade jucând Minecraft cu un tweet fals de la Mr. Beast la sfârșitul video-ului.
– Lucrul ciudat e că Mr. Beast nu a dat niciodată tweet-ul ăsta. Dar nici măcar nu contează, nu? Nu asta vreau să spun, dar este un fals, este fabricat.
Oamenii au fost dezgustați că ITSOWEN ar coborî atât de jos pentru a încerca să profite de moartea lui Technoblade. Sigur că ITSOWEN era cunoscut pentru împingerea limitelor de momeli, dar a mers dincolo de asta. Reddit și Twitter au fost bombardate cu reacții împotriva video-ului și creatorii de conținut populari au început, de asemenea, să-l critice.
– Doar un gunoi groaznic. Am mai mult respect pentru petele din benzinărie decât pentru ITSOWEN.
Cu toate aceste controverse, nu e surprinzător că YouTube în cele din urmă a intrat pe fir și au făcut ceea ce trebuia făcut. Canalul său a fost imediat interzis în urma încărcării acestui video. Dar chiar și după ce și-a pierdut canalul, ITSOWEN încă nu credea că a greșit. El chiar a apelat la Twitter pentru a întreba YouTube de ce canalul său a fost eliminat, susținând că canalul său a fost eliminat pe nedrept și că el nu a încălcat regulile comunității. Poate că ITSOWEN a dispărut de pe YouTube, dar se pare că obiceiurile vechi mor greu. El este pe Instagram acum, se pare încă pescuind like-uri și vizualizări cu promisiuni deșarte. Dar în timp ce ITSOWEN pare să nu fi învățat nimic, rămânând la vechile sale obiceiuri, povestea lui Venus Angelic e diferită, și nu în sensul bun. Odată celebrată ca păpușa vie preferată a internetului, viața ei a luat de atunci o cale mai întunecată.
Venus Angelic: Păpușa vie.
Imaginează-ți că-ți petreci întreaga viață fără niciun control asupra ei. Nu ai putea decide ce haine să purtați sau cum să-ți aranjezi părul, pentru că altcineva ar face aceste alegeri pentru voi, și ar trebui să te prefaci că îți place în fața a mii de oameni. Ei bine, asta era viața de zi cu zi pentru Venus Angelic, păpușa vie. La doar 15 ani, Venus Angelic a devenit o senzație pe internet. Cu aspectul ei de păpușă a devenit rapid o preferată a fanilor, fiind o păpușe vie. Și-a început canalul de YouTube la doar 12 ani împreună cu mama ei, Margaret. Deși ambele erau de origine din Elveția, iubeau cultura japoneză. Mâncau mâncare japoneză, se implicau în tradițiile japoneze și participau la ultimele tendințe japoneze în materie de modă și frumusețe.
Canalul lui Venus prezenta conținut care reflecta acest stil de viață japonez Lolita, cu clipuri precum tutoriale de machiaj și dansând pe melodii japoneze. Pe 2 martie 2012, Venus a postat clipul Cum să arăți ca o păpușă, și a devenit instantaneu viral. A devenit celebră pe rețelele de socializare la doar 3 ani de carieră. Copleșită de faima bruscă a fiicei sale, mama lui Venus, Margaret, a retras-o pe Venus de la școala publică și a început să o școlească acasă pentru siguranța ei. Cele două au devenit și mai apropiate, dar pentru Venus asta nu a fost bine. Venus, petrecându-și majoritatea timpului acasă, a fost izolată de restul lumii. În timp ce numărul ei de abonați a continuat să crească, mama ei, Margaret, a început să fie tot mai implicată cu canalul.
Nu numai că a început să răspundă la comentariile de pe canalul de YouTube a lui Venus, dar chiar și-a lansat propriul canal unde încărca materiale cu Venus. Cu prezența tot mai mare a lui Margaret pe canalul lui Venus, fanii au început să se întrebe: Cine, de fapt, conduce spectacolul? Venus, fata pe care o vedem în fața camerei, sau mama ei, Margaret, care orchestra lucrurile din culise? Venus și mama ei vor avea mai multe apariții televizate. Cele două au acordat un interviu la Daybreak din Londra pe 4 aprilie 2012, care a expus persona de păpușă a lui Venus unui public mult mai larg. În interviu, oamenii au început să observe că Venus afișa un comportament ciudat. Ea păstra expresia goală pe fața pentru cea mai mare parte a interviului și părea să dea răspunsuri învățate. Când Venus nu vorbea, ea stătea acolo rigidă, fără nicio emoție pe față.
Telespectatorii au început să suspecteze că Margaret o folosea pe Venus pentru vizualizări și faimă pe internet. Pe măsură ce anii treceau, Venus păstra figura copilăroasă de păpușă. De fapt ea creștea în vârstă, dar nu se maturiza. Fanii au devenit preocupați de imaturitatea lui Venus temându-se că ceva se întâmplă în spatele camerei și au avut dreptate. Canalul lui Venus continua să crească și cu un loc invitat la My Strange Addiction de la TLC, lucrurile păreau să meargă bine pentru ea. Dar apoi, în 2014, viața ei a luat o întorsătură neașteptată. Venus s-a îndrăgostit. L-a întâlnit pe Manaki, care era un vechi fan al ei, iar cei doi s-au împrietenit instantaneu. Manaki a început să facă apariții regulate pe canalul lui Venus și pe rețelele de socializare, iar fanii au sprijinit relația lor.
Apoi brusc, orice urmă a lui Manaki a dispărut din lumea online a lui Venus. Fanii au fost nedumeriți, dar s-au gândit că pur și simplu s-au despărțit. Cu toate acestea, adevăratul motiv al dispariției sale a fost mai complicat decât ar fi putut ghici cineva. În 2016, Venus a șocat internetul când un clip numit Cum am fugit de acasă a fost încărcat pe canalul ei. În acest videoclip, Venus a spus totul despre relația ei cu mama sa și ce s-a întâmplat cu Manaki și despre originile canalului Venus Angelic. Ea a dezvăluit că ea și Makaki nu s-au despărțit și că ea a fugit de acasă din cauza relației proaste cu mama ei, Margaret. Venus a continuat să detalieze modul în care Margaret avea un control deplin asupra conturilor ei și că a fost ideea mamei ei de a crea un canal YouTube.
– Câteva lucruri care m-au deranjat în ultimii ani: nu mi-a plăcut că mama mea a postat pe rețelele mele de socializare în numele meu, lucruri pe care eu nu le-aș fi spus vreodată.
De vreme ce Venus era mică, Margaret o forța să se comporte ca o păpușă în fața camerei pentru a strânge vizualizări, like-uri și abonați. Venus nu avea niciun cuvânt referitor la ce era postat. Mama ei trăgea sforile în spatele brandului “Venus Angelic”. Venus a mai spus că îi era greu să o refuze pe mama ei, pentru că de fiecare dată când încerca, mama ei folosea tactici emoționale pentru a o face să se conformeze.
– Nu puteam spune nu, pentru că dacă spuneam ”nu” sau ”că este o idee proastă”, atunci ea se supăra foarte tare.
Venus a încheiat clipul asigurându-și privitorii că și-a schimbat toate parolele pentru a se asigura că mama ei nu-i mai poate accesa contul. Acum, pentru prima dată, Venus era adevărata proprietară a prezenței sale pe rețelele sociale. Margaret, mama lui Venus, a ripostat cu propriul său clip, intitulat Povestea de căsătorie a lui Venus Angelic. În clip a aruncat o bombă: Venus și Manaki erau de fapt căsătoriți. Clipul ar fi trebuit să explice partea ei de poveste, dar rapid a alunecat spre ceva mai mult, ea exprimându-și antipatia pentru Makaki. Situația a escaladat în timp ce clipul a continuat, lăsându-i pe urmăritori și mai confuzi.
– Am venit acasă de la petrecere, am făcut o poză cu cei doi în pat împreună. Am făcut poza pentru a o trimite soțului ei.
Se părea că Margaret îi trimisese lui Manaki o poză cu Venus cu un alt bărbat. Pentru Venus, aceasta a fost o încercare de a-i sabota căsnicia. Margaret a justificat-o ca fiind o repercusiune pentru așa-zisa înșelăciune al lui Venus. Adevărata poveste este încă neclară, dar acest lucru a aprins o luptă online între mamă și fiică, lăsând internetul să aleagă tabera în drama în curs de desfășurare. În încercarea de a câștiga împotriva lui Venus, Margaret a luat măsuri extreme și drepturi de autor pe toate clipurile lui Venus, ceea ce a dus în cele din urmă la închiderea contului său și la eliminarea conținutului său de pe site. Margaret a continuat să se folosească de propriile rețele sociale personale și de canalul YouTube pentru a încerca să păteze reputația fiicei sale.
Dar fanii loiali ai lui Venus s-au grăbit să o apere. Ba chiar au inițiat petiții pentru a încerca să o ajute pe Venus să-și recăpete canalul. Venus și-a recăpătat canalul și s-a întors pe YouTube, dar fanii erau încă îngrijorați. în ciuda ruperii legăturii cu mama ei, nu părea ca viața lui Venus s-a îmbunătățit. În clipurile ei era clar că pierduse mult în greutate și arăta de parcă nu dormea suficient. În plus, noul ei conținut chiar a deranjat pe unii dintre fanii vechi. Femeia care odată părea veșnic copilă, producea acum conținut care era în mod deschis provocator. Mulți fani nu puteau să nu se întrebe dacă anii de manipulare din partea mamei, împreună cu nesfârșitul reflector al internetului, nu au avut în cele din urmă un impact asupra sănătății ei. Deși Venus a scăpat în sfârșit de controlul mamei sale, viitorul ei rămâne neclar. Este o tranziție de la o viață fără control, la libertate totală. Cum treci de la a avea fiecare decizie luată pentru tine, la a face totul de unul singur? Timpul își va spune cuvântul. Venus nu este singura persoană de care s-a profitat pentru faimă pe YouTube. În timp ce ne intrăm în următorul capitol, veți vedea cât de departe merg unii oameni în maltratarea celor dragi, totul pentru click-uri și vizualizări.
ImJayStation (Sunt J. Station): Vânătorul de fantome
Cât de departe ești dispus să mergi pentru a obține ce-ți dorești? Să spui o minciună albă sau două, să încalci câteva reguli morale? Ce părere ai de a pretinde că prietena ta a murit și să pretinzi că vorbești cu sufletul ei de dincolo de mormânt? Pe cât de nebunesc sună, exact asta a făcut YouTuber-ul ImJay Station. Cunoscut pentru clipurile supranaturale controversate ImJay Station, adică Jason Eter, a fost un popular YouTuber cu aproape 6,3 milioane de abonați. La apogeu, canalului său avea în medie peste 30 milioane de vizualizări pe lună. Care era secretul său din spatele faimei sale pe internet? Era talentul său de a crea conținut supranatural. Unul dintre principalele motive din spatele succesului lui ImJay Station era o serie virală de pe canalul său, numită Provăcările de la ora 3 AM. În aceste clipuri, el folosea moartea unor celebrități, cum ar fi Mac Miller și XXX Tentacion, pentru conținut.
Momelile de click pentru utilizatori, care credeau că el a fost vorbit cu ei printr-o tablă de spiritism. Desigur, acest lucru a ridicat deja câteva steaguri roșii pentru mulți privitori. Încercarea de a profita de pe urma morții cuiva este extrem de dezaprobator așa cum ați văzut deja cu ITSOWEN, dar acestea nici nu se compară cu unul dintre cele mai rele clipuri ale sale. Atunci când popularul creator de conținut Etika a murit, ImJayStation a profitat încă o dată de situația devastatoare pentru a crea încă o provocare de la ora 3 AM. Etika era adorat de mulți din comunitatea YouTube, făcând decizia lui Jason de a monetiza moartea lui să fie și mai rea. Nu numai că a atins un nerv, dar, de asemenea, a depășit linii pe care mulți din comunitatea YouTube le-au găsit de neiertat.
– Cine … găsește asta amuzant? Vă rog spuneți-mi! Cine găsește asta amuzant, pentru că nu e amuzant. Eu nu râd, nici măcar nu zâmbesc. YouTube, chiar trebuie să te uiți la canalul tău de YouTube.
Odată ce și-a dat seama cât de intensă a fost reacția, ImJayStation a încercat să facă un fel de îndreptare. A schimbat titlul clipului său cu: Îmi pare rău pentru ce am făcut, RIP Etika. Dar clipul a rămas pe canalul său, o mișcare care va fi în cele din urmă punctul de cotitură atât pentru viața sa personală, cât și on-line. Jason a continuat să ridice antipatia pe controversă. De data aceasta va fi cuiul în sicriu atât pentru canalul său, cât și pentru relația sa.
În ianuarie 2020, ImJayStation a postat un clip numit Prietena mea Alexia a murit. Să se odihnească în Paradis. Fanii au fost șocați de veste, dar având în vedere natura canalului său, mulți au rămas sceptici cu privire la validitatea afirmațiilor sale. În clip el a spus Alexia a murit într-un tragic accident de mașină din cauza unui șofer beat. În ciuda situației zdrobitoare de suflet, Jason nu a pierdut timpul, strigând pe un alt canal al său numit Dream Team. El a spus că a fost visul lui Alexia pentru a ajunge la 1 milion de abonați pe acel canal și i-a încurajat pe toți privitorii să se aboneze de dragul ei.
– A fost visul ei de a obține un milion de abonați, așa că, din respect pentru ea, pentru că știu că asta și-ar dori, voi posta acele clipuri acolo.
A pretins că el și prietena lui au înregistrat conținut pentru acel canal și că, după ce a vorbit cu părinții ei, au fost de acord ca el să posteze clipuri acolo.
– După ce am vorbit cu părinții ei am fost amândoi de acord că ar trebui să postez restul clipurilor pe care le-am filmat pentru acel canal, pe acel canal.
Și, doar pentru cazul în care oamenii nu l-ar fi crezut, Jason a postat un alt clip în cazul i-a vizitat locul de veci. Acest clip, contrar la ceea ce a crezut că va face, doar i-a făcut pe privitori mai suspicioși. Vedeți, povestea lui Jason nu se lega și a fost prins în propria sa rețea de minciuni. În clipul anterior, el declarase că Alexia a murit din cauza unui șofer beat. În acest clip, spune că probabil se izbise de un semn de circulație. Asta, combinată cu abilitățile sale actoricești mai puțin convingătoare, aproape a convins fanii că a inventat întreaga poveste.
– Ce mai faceți băieți? Am revenit cu o altă provocare de la ora 3. Așa cum știți, prietena mea Alexia tocmai ce a murit într-un accident tragic.
Nimic nu arată îndurerarea mai mult ca o momeală pentru click-uri, corect?. ImJayStation a făcut o provocare de la ora 3 în care a susținut că vorbește cu prietena lui așa-zis moartă. Dacă intro-ul entuziast despre prietena lui nu a fost suficient pentru a dovedi că mințea, poate că acest lucru o va face.
– Apăsați butonul de like chiar acum băieți. Un like e egal cu o rugăciune pentru Alexia. Odihnească-se în pace!
Cu toate aceste clipuri grămadă, era din ce în ce mai greu de crezut că a existat vreun adevăr în povestea lui ImJayStation. Mutahar, un gamer obișnuit, a verificat situația.
– Nu am pe nimeni cu acest nume în sistem.
– Deci, în Toronto, nimeni cu acest nume nu a murit în vreun fel, nu?
– Nimeni!
Mutahar a putut confirma că, de fapt, nu a existat nicio înregistrare a acestui incident în Toronto cu numele complet al Alexiei. Cazul a fost închis. ImJayStation a fost un mincinos. Alexia este în viață. Când păcăleala lui a fost expusă, Youtube a demonetizat rapid canalul lui Jason. Dar oamenii nu au considerat că pedeapsa a fost suficientă. Creatorii de conținut Keemstar și Nathan NS au făcut apel ca întregul său canal să fie complet interzis. Nu numai canalul său a fost în eșec, dar așa a fost și relația lui. Alexia a apelat la YouTube pentru a spune partea ei de povește, confirmând că ea era în viață și, de asemenea, expunând adevărul despre relația lor.
Mai multe DM și clipuri au ieșit la iveală pentru a arăta cât de rău Jason a tratat-o, în timp ce au fost împreună. ImJayStation și a mărturisit și el minciunile, încercând să le justifice ca fiind doar parte a unei strategii YouTube. M-am gândit la ideea de a înscena moartea Alexiei și apoi de a face un lucru pe YouTube, mulțumind tuturor și explicând tuturor că a fost doar pentru a câștiga atenție. Așa cum era de așteptat, după atâtea controverse, nimeni nu a fost de partea lui. La scurt timp, în februarie 2020, Jason a fost arestat din cauza acuzațiilor care s-au întâmplat în relația sa. Canalul ImJayStation și toate celelalte canale au fost închise un an mai târziu, pe 12 martie 2021. În timp ce Jason a folosit suferința unei persoane pentru propriul său beneficiu, sunt canale care au făcut și mai rău – un canal care a profitat nu de unul, ci de 50 de tineri.
Seven Super Girls (7 super fete): Realitatea copiilor vedetă
Te-ai întrebat vreodată cum ar fi fost dacă ai fi crescut celebru? O viață în care să fii adorat de milioane de oameni. E ceva la care mulți copii de azi visează cu ochii deschiși, dar așa cum am aflat adesea, aparențele pot fi înșelătoare, mai ales atunci când vine vorba de copii vedetă. Seven Supergirls este un prim exemplu că nu știi niciodată ce se întâmplă în spatele scenei. În 2008, a existat un canal de colaborare, numit 7 copii grozavi, care a început să câștige atenție pe YouTube. Canalul a prezentat clipuri realizate de fete tinere prezentându-și rutinele zilnice, jucând în scenete și făcând clipuri tematice săptămânale. A fost un concept proaspăt pe YouTube la momentul respectiv și canalul a explodat rapid în audiență.
Pentru a profita de acest moment, 7 copii grozavi a început să lanseze canale derivate. Fiecare canal nou a vizat un anumit grup de vârstă de privitori și avea propria echipă dedicată de fete, producătoare de clipuri. Cele mai tinere creatoare de conținut aveau doar 9 ani și de îndată ce împlineau 18 ani trebuiau să demisioneze. 7 copii grozavi a evoluat de la un singur canal YouTube, la un brand cu drepturi depline, cu șapte canale diferite sub umbrela sa. Acumulând un total combinat de peste 16 milioane de abonați, aceste canale au fost o forță de luat în considerare. Unul dintre aceste canale era 7 super fete, care viza adolescenții, adică pe cei cu vârsta între 8 și 12.
7 super fete a crescut în popularitate prin servirea de conținut în care fetele tinere se puteau regăsi ușor. Canalul nu numai că a acumulat peste 9 milioane de abonați, dar, de asemenea, a devenit un magnet pentru admirația fanilor. Mulți din publicul de tineri idolatrizau fetele prezentate pe canal, făcându-l una dintre bijuteriile coroanei din imperiul 7 copii grozavi. În timp ce toate fețele tinere de pe ecran lăsau spectatorii să creadă că totul era doar o distracție ușoară, realitatea era mult diferită. În spatele scenei, o echipă organizată de adulți a pus în aplicare un sistem strict pentru a ține totul împreună.
Emily Jade, care era fostă membră a echipei 7 super fete, a detaliat întregul proces. Fetele trebuiau să participe la o audiție pentru un loc pe unul dintre canale. Dacă treceau proba, trebuiau să pregătească un clip pe săptămână care să fie postat în ziua desemnată lor pentru încărcare. Părinții ajutau fetele să filmeze clipurile, care erau apoi trimise la manager pentru aprobare, înainte de încărcare. Cele șapte canale erau clasificate de la cel mai puțin popular la cel mai popular, cu 7 super fete la vârf. Fetele trebuiau să lucreze și să-și crească bazele de fani, în speranța de a avea șansă să fie la 7 super fete. Când fetele urcau la canale cotate superior, erau supuse unor reguli mai stricte.
Emily a început de jos în 2014 pe canalul cel mai puțin cotat, 7 adolescenți sclipitori, care nu avea practic nicio regulă. Mutarea la un alt canal în rețeaua 7 copii grozavi era ca o promovare. Deși aveai mai multe avantaje, cum ar fi o bază mai mare de fani, aveai și mult mai multe responsabilități. După ce a fost avansată la 7 adolescenți drăguți, Emily a constatat că trebuia să urmeze un proces mai strict de creare de conținut.
– Am intrat în 7 adolescenți drăguți și cred că au existat câteva reguli acolo. Îmi amintesc că a trebuit să port unele ținute în toate clipurile, chiar și când era mijlocul iernii.
Management dicta modul în care fetele se îmbrăcau, dacă filmau și cum filmau. Regulile erau precise: fustele trebuiau să îndeplinească anumite cerințe de lungime, unele scene necesitau filmări ale corpului întreg și linii directoare detaliate trebuiau respectate în timpul filmărilor sau ar fi fost consecințe grave. – Și dacă făceai o filmare cum ar fi aceasta, de exemplu, în cazul unui outro și intro, aveai atât de multe probleme cu video-ul, nu mai erai sponsorizat și erai amenințat cu retogradarea în josul clasamentelor pe canal. Dar în momentul în care ea a ajuns la râvnitul 7 super fete, experiența a dus la pierderea entuziasmului. Echipa de management lua regulile foarte în serios, mai ales cu canalul lor cel mai popular. Chiar dacă unele dintre fete ajunseseră la sfârșitul adolescenței lor, încă li se solicita să se comporte și să pară copilăroase. Mai multe fete au împărtășit povești despre cum nu li s-a permis să se machieze, trebuiau să se îmbrace într-un anumit fel sau chiar să acționeze așa cum li se spunea. În plus, managerul chiar dicta prieteniile fetelor. Kaelyn, un membru popular al celor 7 super fete, a dezvăluit că managerul a atribuit fiecărei fete, o cea mai bună prietenă. Aceste perechi au fost strict aplicate. Fetelor nu li se permitea să fie văzute singure cu nicio altă membră care nu era desemnată oficial drept cea mai bună prietenă.
– Și nu dramatizez. El ne-a spus clar că dacă eram văzute singure cu oricare dintre celelalte fete de pe canal, asta ar ruina totul, ne-am pierde toate oportunitățile.
Managerul chiar interzicea fetelor să interacționeze cu prietenii lor din viața reală, de teama ca spectatorii să le vadă cu cineva care nu era desemnat ca cel mai bun prieten.
– A spus că nu puteam fi văzute cu nimeni în viața reală, ca spectatorii să nu creadă că acea persoană e cel mai bun prieten și nu persoana desemnată. Pentru un grup de tinere fete, acest lucru a fost un set extrem de dur de reguli de urmat. Dar controlul nu s-a oprit aici. Managerul a făcut tot posibilul pentru a se asigura că nu se încalcă nicio regulă.
În fiecare episod al 7 super fete, un om era întotdeauna menționat: șeful de operațiune, Ian Riot. Conform fetelor, ori de câte ori Ian era nemulțumit de una dintre fete, el punea mâna pe telefon și suna părinții fetei. Și nu era doar o conversație de curtoazie, era una cu țipete. Kaelyn a povestit o situație tulburătoare în clipul ei, când managerul Ian a devenit furios din cauza unui simplu gest. Ea postase o fotografie cu prietenele din echipa de înot pe Instagramul ei personal. Ian a reacționat cu mânie, sunând-o pe mama lui Kaelyn și țipând la ea la telefon.
– Îmi amintesc că într-o zi am postat o fotografie pe Instagramul meu cu mine și cu prietenii din echipa de înot, ceea ce e un lucru foarte normal pentru o fată de liceu. Și am primit un telefon. După nici măcar o oră, acest om țipa la mama mea ”Nu puteți posta așa ceva, ce se întâmplă dacă ei cred că altcineva e cel mai bun prieten?”
Asta nu era singura tactică pe care Ian o folosea pentru ca fetele să-l asculte. Ori de câte ori era supărat, amenința fetele cu pedepse precum eliminarea lor de la oportunități sponsorizate sau retrogradarea lor la canale de rang inferior. Dar nu numai canalele erau clasificate, dar și fetele din canale erau. – În fiecare săptămână, avea o listă de clasamente pentru fiecare persoană din fiecare canal, de la 0 la 100, sau ceva de genul acesta. Ele arătau cât de bune sunt clipurile tale.
Pentru a rezuma, Rianna, fost membru atât din 7 îngeri perfecți cât și din 7 super fete, a dezvăluit că în timpul unei excursii la Anaheim, California, fetelor li s-au dat bikini de purtat de la sponsori. Cu toate acestea, înainte de a se putea retrage de la evenimentele planificate, li s-a cerut să trimită fotografii cu ele purtând acei bikini către echipa de management spre aprobare. Obtinerea aprobării managerilor era o practică standard în toate cele 7 canale de copii minunați, dar de data aceasta, motivul din spatele fotografiile vă va șoca.
– Am aflat recent că nu au existat de fapt sponsori de îmbrăcăminte, cel puțin cât timp am fost eu implicată, dar și pentru ultimii 3 ani. El punea pe toată lumea să trimită fotografii de aprobare către el de înaltă calitate. Trebuiau trimise către el și spunea că el le trimitea sponsorilor. Dar s-a dovedit că acestea erau doar pentru câștigul său personal.
Ian nu a fost doar un manager aspru, ci el era și un ticălos. Pe 17 august 2018, în turnura zguduitoare de evenimente, Ian Riet a fost arestat pentru maltratarea uneia dintre fetele implicate în canalul YouTube. Imediat, YouTube a demonetizat toate canalele 7 copii grozavi ca răspuns. Saga a ajuns în cele din urmă la sfârșit, la mai puțin de un an, pe 12 martie 2019, când YouTube a făcut pasul drastic de a închide toate canalele 7 copii grozavi. Arestarea și închiderea canalelor a marcat o sumbră, dar necesară concluzie în această lume a tinerelor vedete YouTube.
În timp ce poveștile lui Venus, ImJayStation și 7 super fete sunt povești de avertisment, acestea sunt departe de a fi incidente izolate. Situații ca acestea se întâmplă în fiecare zi. În lumea noastră digitală, în care fiecare click contează, protejarea noastră și a celor la care ținem nu e opțională, ci e o responsabilitate. Așa că rămâneți vigilenți prieteni.
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
2 Comment
Buna seara,
Sa-mi fie cu iertare, dar nu inteleg de ce faceti ‘reclama” la lucrurile ca acestea. Aveti mai mult de un an de cind va pierdeti timpul cu „mizerii’.
De ce sa nu alegem sa fim o albina, in locul unei muste?
Doamne ajuta!
P.S. https://youtu.be/OvgJI0ngzTU?si=R9E4uHPoW6d1fIFV
Nu facem reclamă. Canalele respective sunt interzise. Citiți titlul. De asemenea, oamenii trebuie preveniți pentru că tinerii (și maturii) se aventurează fără discernământ pe YouTube. Citiți textul introductiv.