„Povestea uluitoare a interlopului din Militari ajuns călugăr în Muntele Athos. Mădălin spărgea locuințe, fura și făcea legea în Sectorul 6, iar acum se roagă pentru oameni în pustietate!” …numai că nu este adevărat.
Vedeți captura de ecran de mai-jos:
Despre ce este vorba? Este vorba de o poveste care este reciclată de ani de zile în care „Mădălin” este prezentat cu lux de amănunte ca un „cocălar” criminal și care datorită unui „vin mănăstiresc adus din Athos” din care a băut 2 litri (!) „pe nerăsuflate” și-a schimbat viața radical, a lăsat toate crimele și a venit în Athos și a devenit „pustnicul Varsanufie” plin de înțelepciune etc. Povestea este total falsă, chiar dacă pe anumite site-uri este pusă și o fotografie cu părintele Varsanufie din Schitul Lacu. Nu are absolut nicio legătură. Părintele Varsanufie din schitul nostru a mers de mic la mănăstire și nu a avut legături cu lumea intelopă.
O altă categorie de dezinformări conține pleiada de materiale furate de pe platforma noastră, la care li se ascunde sigla și sunt adăugate tot felul de efecte, imagini și muzică de fundal de un gust foarte îndoielnic. Astăzi însă s-a ajuns la un alt nivel – acela că se folosește inteligența artificială pentru a se imita vocea părintelui Pimen Vlad și, deci, a i se pune în gură cuvinte pe care el nu le-a spus. NU acordați încredere materialelor cu părintele Pimen din surse anonime! Un exemplu de fals îl aveți mai jos: (părintele Pimen NU a zis așa ceva!)
O altă dezinformare apare atunci când căutăm după „Muntele Athos” și ne apare faptul că în Sfântul Munte Athos ar fi o mulțime de hoteluri. Nu este adevărat! În Sfântul Munte, pelerinii sunt cazați de către monahi la așezămintele monahale existente în republica noastră monahală. Este FALS ce vedeți mai jos:
O ultimă dezinformare pe care vi-o prezentăm astăzi este puțintel mai redusă ca efecte, însă își are importanța ei în relație cu părintele Pimen. Părintele Pimen NU este duhovnic și nici hirotonit (adică nu este preot). Este adevărat că multă lume nu cunoaște acest lucru și, din cauza aceasta, îl precizăm la final și nu o prezentăm ca pe o dezinformare gravă chiar dacă își are efectul ei:
Nu credeți informațiile legate de Athos și athoniți din surse anonime! Vă rugăm, verificați!
Pomelnice online și donații
Doamne ajută!
Dacă aveți un card și doriți să trimiteți pomelnice online și donații folosind cardul dumneavoastră, sau/și să susțineți activitatea noastră filantropică, inclusiv acest site, vă rugăm să introduceți datele necesare mai jos pentru a face o mică donație. Forma este sigură – procesatorul de carduri este Stripe – leader mondial în acest domeniu. Nu colectăm datele dvs. personale.
Dacă nu aveți card sau nu doriți să-l folosiți, accesați Pagina de donații și Pomelnice online .
Ne rugăm pentru cei dragi ai dumneavoastră! (vă rugăm nu introduceți detalii neesențiale precum dorințe, grade de rudenie, introduceri etc. Treceți DOAR numele!)
Mai ales pentru pomelnicele recurente, vă rugăm să păstrați pomelnicele sub 20 de nume. Dacă puneți un membru al familiei, noi adăugăm „și familiile lor”.
Dumnezeu să vă răsplătească dragostea!
20 Comment
Incredibil… Apropo de interlopi, tocmai am aflat de manelistul Dani Mocanu și ultima sa piesă „Spania” care deja a strâns peste 5 milioane de vizualizări în doar 13 zile: https://youtu.be/qf_8dyLdT5s . Sunt șocat fiindcă piesa efectiv promovează traficul de persoane și proxenetismul în cel mai direct mod, cu versuri precum „Ai făcut 18 ani, hai să te duc să faci banii / Dacă sufli bine-n tort, mergem să-ți pui pașaport / Corpul tău și mintea mea rup în două Spania”.
Aceste lucru nu este doar profund demonic, imoral, distructiv și extrem de periculos pentru toți cei care ascultă, e și ilegal! Cei care citiți aceste comentarii, vă rog să scrieți o petiție online la Poliția Română aici: https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online . Eu am scris una, dar e nevoie să primească mai multe ca să se auto-sesizeze, fiindcă petiția online nu are caracter de plângere penală.
Am aflat că Dani Mocanu a primit în trecut 6 luni de închisoare pentru o altă piesă similară numită „Curwa” și instanța a ordonat YouTube să o dea jos. Încă se mai găsește, nu știu de ce, fie a făcut recurs Dani Mocanu și a câștigat recursul, fie a pus-o din nou, contrar deciziei instanței.
Nu a primit 6 luni pentru piesa respectivă (care este extrem de denigratoare). https://www.gandul.ro/justitie/adevaratul-motiv-pentru-care-dani-mocanu-sta-in-inchisoare-6-luni-explicatiile-unui-avocat-19625385
Mulțumesc, părinte, se pare că alte articole n-au fost bine informate. Există totuși un adevăr, el a primit o amendă penală de 15.000 de lei pentru piesă în timp ce se afla în perioada de supraveghere pentru cele 6 luni de închisoare cu suspendare pentru conducerea fără permis. Comițând o nouă infracțiune (versurile piesei), judecătorii i-au anulat suspendarea și pe lângă amendă, l-au obligat să execute acele 6 luni. Deci lansarea piesei, în mod indirect, a dus la executarea celeilalte pedepse.
Vă mulțumim pentru aceste clarificări, in special in privința „cocalarului Mădălin”, poveste care mie personal îmi părea neverosimilă, deși avea susținere ca fiind adevărată pentru că era tipărită într-o carte.
Mi s-a întâmplat chiar să o aud citită cu voce tare pentru un mic grup de pelerini chiar de către părintele preot care ne însoțea (cred că la cererea unuia dintre noi). Părintele a avut bunul simț să omită cuvintele stridente din text, totuși.
Mi se pare un fenomen trist această lipsă de discernământ care se răspândește printre oamenii …religioși.
Cum se face parinte ca in Athos mai sunt cazuri cu asemena interlopi. Unul dintre care recent l-a calomniat pe un monah de la schitul Sf. Vasile (unde s-a nevoit candva Sf. Iosif Isihastul), l-a umplut de minciuni turnandu-l la Marea Lavra, si desi noi credinciosii i-am scris staretului de acolo, acestia oricum l-am exilat.
Nu vreau sa cred ca grecii, dupa ce au vazut aceasta chilie renovata din banii nostri cu ajutorul acelui bun monah, acesti greci au decis sa preia „afacerea” si sa isi puna acolo un monah grec. Asa cum pe timpuri au facut-o aceiasi greci cu Manastirea Schimbare la Fata din Israel, la fel l-au dat intr-o parte pe staretul roman de acolo.
Nu am auzit nimic de așa ceva. Dacă ar fi fost o problemă s-ar fi auzit, cred. În clipa în care cineva intră în Sf. Munte nu ii se poate face un test de „bună purtare”.
caz recent (mai putin de 1 an, monahul Andronic, rus, care il are ca staret pe ucenicul Sf. Efrem Katunakiotul. Teste nu se fac insa daca acel interlop rus, care l-a turnat, mai are si cetatenie greceasca, atunci precis e mai credibil.
Rusilor din Rusia nu le placea ca monahul Andronic era franc referitor la razboiul din Rusia, si s-au adresat la Marea Lavra. Grecii nu s-au complicat, sau cine stie ce gandeau, si l-au eliberat.
Si pe tiktok sunt multi „Pimeni” care fac live-uri cu inregistrari de pe site.
Problemele actuale cer soluții actuale. Există data mining şi legal checks pe pilot automat. Implementați un algoritm de căutare şi de raportare automată a coținutul duplicat sau modificat. Părerea mea este că nu trebuie să renunțați la programare, ci să fiți în acord cu Dumnezeu, legat de posibilele aplicații.
Povestea interlopului asa zis Mădălin , este de fapt o inspirație din povestea a doi frati din lumea interlopa, care sunt în ascultare de vreo 10 ani la un schit romanesc.
Eu sunt autorul poveștii ”Cocalarul și vinul sfințit” și mă miră reacția dumneavoastră la adresa unei snoave. E ca și cum ați reacționa că Ion Creangă a mințit când a spus că mergea la furat cireșe sau la scăldat, că v-a spus strănepoata lui că nu a fost adevărat. Sau că lacul codrilor albastru a lui Eminescu nu era deloc încărcat cu nuferi galbeni, pentru că v-au spus specialiștii că nuferii nu cresc la Botoșani. Literatura utilizează ficțiunea pentru a exprima unele idei, sentimente, fenomene și asta am făcut eu. Impresionat de transformarea unui călugăr întâlnit pe Athos, am vrut să scriu povestea lui, dar mi-a interzis. Atunci mi-am imaginat că și cocalarul de la mine de la bloc ar fi putut avea parte de o transformare asemănătoare. I-am schimbat numele și i-am zis Mădălin, am pus un nume de călugăr la întâmplare – Varsanufie, fără să știu că mai există cineva cu același nume în mod real și, întâmplător, tot din Neamț. Și am găsit liantul transformării în vinul sfințit. Sensul poveștii era că schimbarea și sfințirea vieții pot veni indiferent cât de păcătoși am fi fost și că putem porni pe acest drum întorcând spatele trecutului desfrânat imediat, nu mai târziu, la bătrânețe. E ceva greșit, neortodox în mesajul povestirii? Povestea s-a rostogolit rapid pe internet și pe facebook, postând-o zeci de mii de cititori, lipind poza călugărului Varsanufie de cea a unui cocalar, dar circulația și ciuntirea poveștii nu a fost un fenomen pe care să-l pot controla, indiferent cât de mult am spus că totul e doar o poveste. Am făcut emisiuni televizate și am vorbit despre poveste în mai multe interviuri, dar nu am putut opri difuzarea povestirii an de an. I-am propus călugărului Varsanufie (printr-un prieten comun) să scriu o poveste despre el, sau să scriem împreună o altă poveste, căci oamenii au nevoie să creadă și poveștile hrănesc această nevoie. E supărat că îl văd unii ca un fost cocalar, dar îi gâdilă orgoliul că e perceput ca văzător în duh și că poveștile mele au atras mii de pelerini pe Athos. Nu mai fiți și dumneavoastră supărat pe o poveste. Uitați-vă mai bine la impactul lor și gândiți-vă că dacă ne-am pune împreună mintea să scriem ”1001 nopți athonite” am face ortodoxia mai frumoasă pentru următoarele secole.
„Am făcut emisiuni televizate și am vorbit despre poveste în mai multe interviuri, dar nu am putut opri difuzarea povestirii an de an.”
Puteți, vă rog, să postați aici câteva link-uri cu interviurile respective și cu emisiunile televizate la care faceți referire? Că eu n-am dat de ele pe net, dar poate nu știu eu cum și unde să caut. Mulțumesc!
Dacă dumneavoastră sunteți autorul, vă rog să mă iertați, însă ați greșit foarte mult pentru că ați prezentat-o ca pe un fapt real. Da, este foarte neortodox să spuneți că omul se transformă printr-un vin – fie el și sfințit. Transformarea omului vine prin pocăință și harul lui Dumnezeu.
Orice text literar dorește să creeze iluzia realității, să facă cititorul să intre aevea în poveste, să creeze emoții, trăiri, personaje, evenimente. Cei mai mulți scriitori scriu texte la persoana întâi, ca să pară cât mai reale; au făcut acest lucru mulți laureați ai premiului Nobel. Au greșit? Pe de altă parte Dumnezeu ne schimbă prin ce vrea el – prin oameni, lucruri, locuri, întâmplări. De ce nu și prin vin sfințit? Ce e greșit să-mi imaginez că vinul ar fi putut fi agentul schimbării? Sunt alte lucruri pe care le-am greșit în poveste, acum aș fi scris-o altfel sau n-aș mai fi scris-o deloc, dar așa a ieșit atunci, în aprilie 2010. Toate textele pe care le-am scris le-aș fi scris acum altfel, dar au ieșit așa cum au ieșit datorită unui complex de factori. Așa cum sunt, cu bunele și cu relele lor, ele reconstruiesc puțin realitatea și arată că fiecare dintre noi putem contribui la construcția unor lumi. Eu ca sociolog fac asta cu fiecare cercetare, cu fiecare curs și seminar, cu fiecare carte, poveste, apariție televizată, conferință. Bine-nțeles că greșesc foarte mult, dar ”nu strivesc corola de minuni a lumii și nu ucid cu mintea tainele ce le-ntâlnesc în calea mea”, ci încerc să ”sporesc a lumii taină” ori să o deslușesc atât cât mă duce mintea. Nu sunt teolog și-mi scapă destule aspecte ce țin de dogme, de aceea îmi pun cenușă-n cap când abordez probleme religioase în sondaje ori în povestiri, cărți sau cursuri. Dar priviți ansamblul: povestea are ceva care atrage, seduce, provoacă – de aceea este postată și repostată de mii de ori în fiecare an. Din punct de vedere literar e un succes pe care orice scriitor și l-ar dori. Din cel teologic e un eșec? Ca sociolog văd schimbările pe care le-a produs povestea și știu că a sporit credința unor oameni și mulți au pornit în căutarea lui Dumnezeu după ce au citit-o. Ea a contribuit puțin la creșterea valului de pelerini care vin pe Athos. De relele produse vă rog să mă iertați – nu le-am făcut cu bună știință.
Am vorbit la B1 TV, am vorbit la Ion Cristoiu într-un interviu, dar nu am salvat înregistrările. Am mii de apariții TV și nu am salvat nici măcar zece. Și la Realitatea TV am comentat odată acest caz. Nu adun interviurile pe care le dau. Pe diverse site-uri pe care a fost postată am scris – când mi s-a permis – care a fost povestea din spatele poveștii. Dar ea e postată pe mii de pagini – nu pot să scriu pe toate. În fiecare an mă sună câteva sute de oameni să mă întrebe cum să dea de personajul povestirii și le spun realitatea. De 15 ani povestea circulă în medii cat mai diverse. Am scris și alte texte care circulă prin diverse canale media și nu pot să urmăresc evoluția tuturor – am și altceva de făcut.
Așa cum spune și părintele, chestiunea supărătoare este că povestea a circulat sub aspect de faptă reală. A pretinde unui om că acceptarea unei astfel de povesti este un act de credință este foarte greșit, după părerea mea distruge discernământul și stimulează credulitatea.
Nu s-a supărat nimeni că lacul lui Eminescu nu avea nuferi, de altfel poetul nici nu a pretins că amplasamentul era la Botoșani, poezia este poezie.
Și, totuși, insist, nereținându-vă de la orice „altceva aveți de făcut”: un link-uț, ceva, cât de mic ar fi, care să confirme cititorilor că sunteți de bună credință și că „ați făcut emisiuni televizate și ați vorbit despre poveste în mai multe interviuri, dar nu ați putut opri difuzarea povestirii an de an”, chiar nu puteți oferi??? Din „mii de apariții TV și nu ați salvat nici măcar zece”, chiar să nu fi salvat/rămas măcar una??? Poate dacă sunați un prieten să vă ajute??? Că eu, vedeți, m-am oprit din fiert sarmalele să caut, și tot n-am găsit pe tot netul!!! Mulțumesc!
Singurele link-uri salvate cu intervențiile mele în presă sunt postate pe site-ul Biroului de Cercetări Sociale https://bcs.com.ro/category/aparitii-in-media/. Dar sunt legate de cercetările făcute. Nu am un narcisism atât de dezvoltat încât să vreau să mă uit altă dată (sau să se uite alții) la aparițiile mele. Gândiți-vă că de peste 30 de ani ca profesor sunt aproape zilnic în fața unui public de peste 150 studenți, iar emisiunile tv sunt pentru mine alte cursuri gratuite pe care le țin (și am peste 150 apariții tv anual). La fel și poveștile – alte texte gratuite pe care le scriu. M-am pus să caut pe paginile de facebook ale lui Liviu Mihaiu sau Nanu Oniceag unde am scris pe vremuri despre poveste în comentariile postării, dar nu am mai găsit textul meu (probabil a fost scos, sau nu l-am căutat cu atenție). Nu știu cine de la B1 tv poate face căutarea prin toate emisiunile să găsească interviul (nici data aproximativă nu o știu, ca să-i ușurez căutarea). Nu sunt prieten cu Ion Cristoiu să-l sun să îl întreb dacă și unde a salvat înregistrarea cu interviul despre poveste. Dar faptul că am scris aici despre povestea cocalarului Mădălin nu e o dovadă de bună credință? Puteam să ignor postarea și comentariile.
Dar aveți un narcisism… destul, încât să postați link-uri care nu v-au fost solicitate!!!
Asigurându-vă de tot respectul, este prima dată în viața mea când aud de dumneavoastră și cu siguranță nu auzeam, dacă nu citeam aici despre minunăția cu povestea dumneavoastră, care s-a multiplicat de țșpe mii și mii de ori ca fiind reală și pentru care nu puteți posta nici măcar o bucățică de link, să vadă lumea că ați dezmințit c-ar fi reală.
În consecință, intervenția dumneavoastră aici, așa cum v-ați prezentat în comentariile de mai sus, NU o consider o dovadă de bună credință.
Și consider încheiat acest subiect.
Toate cele bune și Doamne, ajută!
Până la urmă, ce aveți cu omul??